Onlangs kregen we een schrijnende hulpvraag uit Uithoorn. Het betrof een alleenstaande vader met twee dochters van 17 en 21 jaar. De vader was arbeidsongeschikt, stond onder bewind en was afhankelijk van een uitkering. Het appartement waarin ze woonden had te maken gehad met een langdurige lekkage, die aanzienlijke schade had veroorzaakt aan de muren en de vloer. Het gezin had daarom al het laminaat in de woonkamer, keuken en gang moeten verwijderen, wat resulteerde in een leven op een kale betonnen vloer. Als tijdelijke oplossing hadden ze her en der oude tapijttegels neergelegd in een deel van hun woning, maar dit was slechts een tijdelijke oplossing. Deze situatie bracht veel schaamte en onzekerheid met zich mee voor de dochters, zij durfden geen vriendinnen meer thuis uit te nodigen.

Een Helpende Hand

De Voedselbank Uithoorn attendeerden ons op de situatie en we besloten dat we moesten helpen. Dankzij de gulle bijdragen van onze partners konden we nieuw laminaat leveren, dit zou het woonklimaat drastisch verbeteren. Carpetright bood ons een aanzienlijke korting aan voor dit project. Om het resterende bedrag te dekken, kregen we hulp van de Sinterklaasaktie Uithoorn, een lokale organisatie die zich inzet voor kwetsbare gezinnen.

Het gezin ontving het laminaat en heeft het, samen met de hulp van een vriend, zelf gelegd. De transformatie was ongelooflijk en had een diepgaande impact. De dochters hoefden zich niet langer te schamen voor hun woning, en er ontstond weer ruimte om vrienden uit te nodigen en ze voelden zich weer thuis in hun woning.

Een Nieuw Begin

De vader van het gezin drukt zijn dankbaarheid als volgt uit: “Dit maakt het verschil voor mij en mijn dochters. Ontzettend bedankt. Applaus voor de mensen die dit mogelijk hebben gemaakt.” Zijn woorden zeggen genoeg.

Dit verhaal is slechts één voorbeeld van hoe Stichting ANDERS Amstelland maatschappelijke impact creëert, met de onmisbare steun van onze partners en de lokale samenleving. We nodigen je graag uit om met ons mee te doen en een positieve verandering in de wereld te bewerkstelligen, want samen maken we het verschil.

Wil je meer weten over ons werk of hoe je kunt bijdragen? Neem dan contact met ons op via amstelland@stichtinganders.nl of telefonisch op 06-83141698.

Voor met tapijttegelsNa met laminaat
Total Views: 215Daily Views: 2