Tijdens het seminar van ANDERS NL afgelopen najaar kreeg Stichting ANDERS Amstelland de gelegenheid om een actuele hulpvraag voor te leggen aan het aanwezige publiek. De hulpvraag van Ewoud* en zijn gezin werd gedeeld en resulteerde in een prachtig staaltje samenwerking tussen verschillende lokale bedrijven.

Ewoud en zijn gezin zijn recentelijk in Amstelveen komen wonen, nadat ze gedwongen waren alles achter te laten en met lege handen een nieuwe start moesten maken. Bij hun nieuwe woning bevindt zich een mooie tuin, grenzend aan open water. Dit baarde Ewoud echter zorgen en veroorzaakte onrust binnen het gezin, vooral vanwege de speelsheid van zijn 3-jarige dochter die niet kan zwemmen. Ook had zij de mogelijkheid om richting de straat te rennen vanwege het ontbreken van een toegangspoort.

Tijdens het seminar deed Stichting ANDERS Amstelland een oproep aan ondernemers die wilden helpen bij het vinden van een oplossing: het plaatsen van een hek langs de sloot en een toegangspoort richting de weg.

Drie bedrijven reageerden positief op de oproep:

• Van Vliet Containers stelde financiële middelen beschikbaar voor de benodigde materialen.
  • CarpentierMooren bood de materialen aan tegen een gunstig tarief en zorgde voor de levering op locatie.
  • The Bright Shine stelde hun personeel ter beschikking om alles op locatie te plaatsen.

De samenwerking tussen deze bedrijven maakt eens te meer duidelijk dat vele handen licht werk maken. Stichting ANDERS Amstelland is trots op het feit dat deze drie bedrijven gezamenlijk één hulpvraag hebben opgelost. Maar daar blijft het niet bij. Ewoud heeft op zijn beurt, als Pay-It-Forward, zijn hulp aangeboden als vrijwilliger aan ANDERS om een ander gezin te helpen met klusjes waar hij zelf goed in is, zoals schilderen en laminaat leggen.

Namens Ewoud en zijn gezin, alsook Stichting ANDERS Amstelland, willen we alle betrokken partijen hartelijk bedanken voor hun inzet. Dankzij deze samenwerking kijken Ewoud en zijn gezin uit naar een ontspannen zomer buiten in hun tuin, na jaren van onrust en stress.

*De naam van Ewoud is gefingeerd.

VoorNa
Total Views: 74Daily Views: 3