Tirza* en haar dochter wonen sinds oktober 2022 in een sociale huurwoning. Tirza’s gezondheid is broos; ze heeft te maken gehad met ernstige gezondheidsproblemen, waaronder een ingrijpende operatie aan haar ruggenwervel en reuma. Werken is bijna onmogelijk geworden. Tien jaar geleden is ze gescheiden. Tirza heeft drie kinderen, waarvan de jongste, nog thuis woont en naar school gaat. Door gezondheidsproblemen en de scheiding heeft ze weinig sociaal contact. Financieel staat ze er niet rooskleurig voor met een kleine uitkering en relatief hoge vaste lasten.

Bij haar woning hoort een tuin, die kaal is opgeleverd. Met haar beperkte budget en haar kwetsbare gezondheid is ze zelf niet in staat deze op orde te brengen en te onderhouden. Dit creëert extra zorgen, zichtbaar wanneer ze uit het raam kijkt. Via Buurtgezinnen kwam de hulpvraag bij Stichting ANDERS Amstelland terecht.

Wij namen na een huisbezoek de hulpvraag in behandeling. Na een paar telefoontjes werd contact gelegd met John Peters, een lokale hovenier, die bereid was te helpen. Tirza’s wens was een onderhoudsvrije tuin met kunstgras en een strookje voor plantjes. Zelf had ze al kunstgras aan kunnen schaffen. De uitdaging was om het plaatsen hiervan op een professionele en kosteneffectieve manier te realiseren.

Het project kende uitdagingen, zoals vertragingen, drukte, extra benodigd zand en noodzakelijke kosten. Desondanks slaagde het team van John Peters Hoveniersbedrijf erin om de tuin van Tirza om te toveren tot een prachtige, onderhoudsvrije groene ruimte. Haar tuin is nu een plek waar ze kan ontspannen en genieten, zonder zorgen over onderhoud.

Niet alleen de tuin van Tirza, maar ook haar leven is veranderd. Een zorg minder in de moeilijke situatie waar ze in verkeert. Het is prachtig om te zien wat er mogelijk is als de gemeenschap samenkomt en lokale ondernemers hun maatschappelijke betrokkenheid tonen. Met toewijding en passie blijft stichting Ben jij ook bereid jouw maatschappelijke betrokkenheid als ondernemer in te zetten? Word partner van ANDERS en maak het verschil!

Deze hulpvraag is mede mogelijk gemaakt door de Eleven Floawers Foundation
*De naam van Tirza is gefingeerd

VoorNa
Total Views: 185Daily Views: 3