Een huis is een plek waar je tot rust komt en waar je lekker jezelf kunt zijn. Waar je ongegeneerd op de bank neer kan ploffen en je in de keuken een lekkere warme maaltijd kunt bereiden. Als de woning dan ook nog eens lekker schoon en fris is, is het helemaal fijn. Helaas geldt dat niet voor deze meneer, zijn woning is zo vervuild, dat zelfs thuiskomen geen pretje meer is! Via het Leger des Heils kwam onderstaande hulpvraag bij ons binnen en natuurlijk gingen wij ermee aan de slag.

In de keuken is geen laminaat of tegels aanwezig, alleen een kale betonnen vloer. Ook ligt er in één van de slaapkamers geen vloerbedekking. Gordijnen die met tape aan het plafond hangen en muren die geel zijn uitgeslagen. Kortom een woning waar meneer niet gelukkig van wordt. Ondanks de wekelijkse hulp die meneer bij de huishouding ontvangt, beschikt hij niet over de financiële middelen om de woning op te knappen. Echter is dit wel hard nodig, maar hoe?

Alles is weer mooi wit
Meneer had al vouchers ontvangen voor nieuwe gordijnen en banken. Maar nu komt het belangrijkste, alle muren in de woning moeten geverfd worden. Om te kunnen verven ben je natuurlijk wel het één en ander nodig, maar hoe ga je dat zo bij elkaar krijgen? Daar schoot Simonis Verf ons te hulp. Verf, kwasten, afplaktape, afdekzeil, alles werd tevoorschijn gehaald om aan de slag te gaan. Alles was netjes afgedekt, oude kleren werden aangetrokken en de kwasten werden door de verf gehaald. De woning oogde meteen een stuk frisser en het resultaat was verbluffend. Wat een likje verf al niet kan doen met een woning. De vloer in de keuken en in één van de slaapkamers komt ook nog aan bod, maar dat is een klus voor een andere dag.

Wederdienst
Het grootste gedeelte is in ieder geval klaar en de woning ziet er al een stuk frisser uit. Meneer is enorm tevreden en dankbaar voor alle hulp. Graag wil hij ook iets terug doen. Hij heeft aangeboden om na de lunch, mee te helpen bij het opruimen en schoonmaken van de tafels, bij één van de buurtsteunpunten van het Leger des Heils. Een prachtige Pay It Forward!

Dit verhaal is geschreven door onze vrijwilliger Sarina Dijkshoorn-Horsman. Foto’s zijn genomen door de begeleiders van het Leger des Heils