Powerpacks in Rotterdam!

In 2022 zijn we gestart met een nieuw project: de Powerpack.

We willen 10 hulpvragers, alleenstaanden of gezinnen helpen met meerdere hulpvragen gedurende een langere periode. Normaliter komen we binnen in een situatie waar er een duidelijke hulpvraag is en die pakken we na een huisbezoek meteen op. In sommige situaties zien we dat er veel meer nodig is maar dat het niet de hulpvrager helpt als alles in 1 keer achter elkaar gebeurd. Daarom zijn we op zoek naar een vrijwilliger die de tijd wilt nemen met een kwetsbare persoon of gezin om gedurende een periode mee te kijken naar de hulpvragen en de invulling hiervan.

Dit project noemen we de Powerpack omdat we willen dat de hulpvragers zich gesteund voelen en echt power krijgen door de hulp. Het project begint met een huisbezoek waarbij er kennis wordt gemaakt en misschien al een hulpvraag wordt besproken. Vervolgens verwachten we dat je eens in de paar werken op bezoek gaat en samen met de hulpvrager en mogelijke hulpverlener bespreekt wat we dan het beste kunnen gaan oppakken. Je koppelt dan deze hulpvraag en bezoek terug aan het team van ANDERS die er dan mee aan de slag gaat! Zo helpen we echt mensen vooruit!

In Rotterdam starten we met 2 varianten:

• 6 tot 8 maanden : neem echt de tijd om de hulpvrager goed te leren kennen en met hem/haar te groeien naar een betere situatie
  • 2 tot 4 maanden: in de situatie van de hulpvrager is het nodig om even goed door te pakken daarom vragen we je om in een kortere tijdsbestek iemand echt vooruit te helpen

Interesse? We horen je graag! Anna Tak – atak@stichtinganders.nl

Meer algemene informatie over de Vacature Powerpacker PDF 300502022 (2)