Vanuit een zeer betrokken hulpverlener van het @Leger des Heils ontvingen we een roep om hulp. Hij begeleid meneer Elias*. Meneer Elias werkt hard om de eerste stappen uit zijn moeilijke omstandigheden te zetten. Een van de uitdagingen is zijn huis, hij krijgt de boel niet op orde. Via WMO is er hulp in huishouding aangevraagd maar voorwaarde voor de start van deze hulp is dat het huis schoongemaakt is. Met name de keuken en badkamer is verwaarloost en heeft een goede schoonmaak nodig.

Uiteraard gaan we als @stichting ANDERS Rotterdam graag met zo’n hulpvraag aan de slag maar waar begin je? Gelukkig hebben we inmiddels een groot netwerk met ondernemers aan wie we hulpvragen mogen voorleggen. Dit was nu echt een vraag voor @Laamia Elyounoussi van @SchoneZaakRotterdam. Met persoonlijke passie om mensen te helpen past dit goed bij haar als ondernemer. In het verleden heeft ze ons vaker geholpen met het reinigen van een sterk vervuilde woning. En ook deze keer was ze direct bereid om de helpende hand toe te steken, echt geweldig om zulke partners in je netwerk te hebben, wij zijn er heel dankbaar voor.

Op de afgesproken dag stonden er om 9 uur drie vakbekwame medewerkers op de stoep bij meneer Elias, die hier echt ontzettend blij mee was. Om 15:00u kwam het bericht dat het huis weer spic en span was. De foto’s vertellen hoe hard er gewerkt is met een fantastisch resultaat.

@Laamia Elyounoussi en collega’s van @Schone Zaak Rotterdam: enorm bedankt voor jullie bereidwilligheid en inzet om deze hulpvraag met dit resultaat te kunnen uitvoeren!

*vanwege privacy is de naam van dhr. Elias gefingeerd.