Beste Rotterdamse ondernemer,

Wanhoop en machteloosheid klinkt door de verhalen van mensen die we de laatste tijd spreken. Mensen die het tot nog toe net wel konden redden, redden het nu echt niet meer. Ze zijn ten einde raad. En mensen die al in de problemen zitten, raken er nu dieper in verzeild.

Zo belde een man naar Luciënne en schreeuwde het uit: “hoe dan? Zelfs als ik deze maand niet ga eten, kan ik de rekeningen niet betalen!” Bij een ander gezin werden de verjaardagen van de kinderen niet meer gevierd omdat er geen geld is voor een traktatie, voor versiering en iets lekkers. Laat staan voor cadeautjes. Letterlijk elke euro wordt met zorg en pijn uitgegeven. De wanhoop is groot.

De Rotterdammers die we helpen vanuit ANDERS hebben het meestal financieel pittig. Daarnaast wonen ze vaak in huizen die slecht geïsoleerd zijn: kieren bij deuren en ramen, vocht in de muren etc. Er is ook vaak geen geld voor (dikke) gordijnen, dekbedden of vloerkleden. Ondertussen loopt de meter gewoon door.

Volgens de Energiebank zijn er in Rotterdam ongeveer 30.000 huishoudens die te weinig geld hebben om hun energierekening te betalen.

Ook collega’s van sociale organisaties in Rotterdam horen deze schreeuw om hulp. Daarom starten we ons project Warm (T)huis samen met Rotterdamse ondernemers. Sociale organisaties die met deze mensen in aanraking komen, kunnen met dit project naast het geven van adviezen, ook een pakketje warmte meegeven. Niet als totaaloplossing, maar als steuntje in de rug. En daar hebben we jullie hulp bij nodig. Nog te vaak komen we op plekken waar geen gordijnen zijn. Waar de deuren en ramen kieren. Waar kinderen nog op betonnen vloeren leven of met een matras op de grond slapen.

We vragen Rotterdamse ondernemers om met ons mee te werken om minstens 300 pakketten te helpen verzamelen voor House of Hope. Hiervoor zoeken we nog:

• Gordijnen (en gordijnrails)
  • Tochtstoppers
  • Warme sokken
  • Warmwater kruiken
  • Of een ander goed idee

Help jij je mede-Rotterdammer de winter door? Mail naar rotterdam@stichtinganders.nl.

Zoals Diederik van Vos Verhuizingen die 1000 dekens doneert en Constructif die tweedehands gasfornuizen beschikbaar maakt.

Kan jij niet helpen met spullen maar wil je wel financieel iets betekenen? Steun ons werk dan door een gift over te maken voor de organisatie! Zo kunnen we nog meer mensen helpen!

Help je ons mee? We hebben jou nodig!

Hartelijke groet,

Anna, Jacoline, Luciënne, Jan, Sharon, Jan, Mark, Peter en Josiena – Team en Bestuur ANDERS Rotterdam