”Iemand die al haar ouders en grootouders heeft verloren en nu haar woning wordt uitgezet? Zonder alternatief voorstel?” Het verbaasde verschillende ondernemers met wie we dit verhaal deelden van T.. Gelukkig besloot Van der Valk Hotel Blijdorp haar te helpen met een aantal overnachtingen. Maar hoe kan zoiets?

Jojanneke van den Bosch van WeesWijzer zet zich in voor weeskinderen in Nederland. En die hulp hebben zij zeker nodig. Na alle emotionele ellende komt er veel op hen af. at WeesWijzer graag ziet gebeuren, is dat iedereen in Nederland weeskinderen ziet, erkent, faciliteert en versterkt, zodat zij een eerlijke, kansrijke doorstart krijgen in het leven. Daarom ontwikkelt WeesWijzer kennis, informatie en praktische handvatten voor het erkennen, faciliteren en versterken van deze kwetsbare (en krachtige!) jongeren én hun bondgenoten en omstanders. Denk bijvoorbeeld aan informatie over het regelen van uitvaart, financiën, wonen, recht, rouwverwerking, en meer. Ook draagt WeesWijzer beleidsmatig bij aan aanpassing van de wetten die weeskinderen in Nederland een betere kans op een goed leven geven. Leven zonder ouders is al lastig genoeg. En als de basis niet in orde is, kun je niet goed bouwen aan je toekomst!

We zijn dankbaar dat we de vraag van Jojanneke hebben mogen ontvangen en samen met partner Van der Valk Hotel Blijdorp hebben kunnen helpen. Wil je als bedrijf ook voor kwetsbare Rotterdammers je inzetten? Wij horen het graag!

#Shoutout naar Weeswijzer!

Meer informatie over WeesWijzer? www.weeswijzer.org