Wat zijn de wensen en dromen van Rotterdamse kinderen tussen de 6-12 jaar die opgroeien in armoede? Die vraag willen wij samen met Waanzinnige Producties, Goud van Noord en de Gemeente Rotterdam door middel van de pilot ‘Ik zie je’ beantwoorden. Met deze vragen zijn we benieuwd of er concrete hulpvragen zijn van kinderen in armoede die we kunnen oppakken.

In de komende weken starten we deze pilot waarbij we gaan onderzoeken of er hulpvragen zijn van kinderen in armoede die niet in de vaste fondsen of potjes passen maar die wij vanuit Stichting ANDERS wel kunnen oppakken met ondernemers.

Er zijn verschillende fondsen waar de gezinnen samen met de hulpverleners gebruik van kunnen maken als er vragen of noden zijn voor het kind. Bijvoorbeeld Stichting Meedoen in Rotterdam of KinderHulp Fonds. Toch blijft er ook een aantal hulpvragen onbeantwoord en onbekend. Dit kan bijvoorbeeld omdat deze hulpvragen net buiten de kaders van een fonds vallen. Te denken valt aan een keertje naar de dierentuin, ergens pizza eten met de ouders, nieuwe schoenen, speelgoed of misschien iets totaal anders. We zijn heel benieuwd waar de kinderen mee komen.

Vind je het leuk om als ondernemer een van deze vragen op te pakken? Dan horen we dat graag! Anna – atak@stichtinganders.nl