De maand maart stond in het teken van de komst van Corona, thuiswerken en kinderen die thuis school kregen. Maar het begin van deze tijd stond ook in het teken van de start van Hulpkeuken010. Eén van de vrijwilligers van onze stichting heeft voor een aantal maanden meerdere keren per week de maaltijden rondgebracht voor Hulpkeuken010. Iets wat niet alleen super dankbaar was om te doen maar wat ook het begin was van mooie gesprekken met de bijzondere gezinnen waar zij deze maaltijden aan mocht leveren. In het begin gingen niet al deze gesprekken even makkelijk, dat heeft soms wat tijd nodig. Zo ook bij een stel dat inmiddels iedere week een maaltijd van een van onze vrijwilligers kreeg. Iedere keer zat er iemand voor het raam met smacht te wachten op haar, altijd vrolijk en dankbaar voor de maaltijd. Toch merkte zij in het begin dat het lastig was om in gesprek te gaan met ze. Ze kreeg nog net de tijd om te vertellen wat er vanavond op het menu zou staan. Hoe meer tijd er verstreek, hoe meer het  korte praatje veranderde in een echt gesprek.

Met alle liefde
Langzaam kwam onze vrijwilliger veel meer te weten over de situatie van dit gezin. Beiden gezinsleden waren op zoek naar werk wat een hele opgave voor hen bleek te zijn. De dame in kwestie was op zoek naar schoonmaakwerk. Onze vrijwilliger had toevallig contacten binnen het schoonmaakwerk en wilde met alle liefde dit gezin helpen. Daar was wel een CV voor nodig, helaas bleek dat het gezin niet beschikte over een computer en dat de begeleiding die zij op dat moment kregen net gestopt was. Onze vrijwilliger pakte meteen alles aan om hier werk van te maken, ze maakte een afspraak met haar om samen een CV te maken.

Krachten bundelen
Haar CV was inmiddels klaar en het netwerk van onze vrijwilliger werd benadert. Onze vrijwilliger bleek zelfs voor dit gezin een computer te hebben staan, weliswaar ééntje die opgeknapt moest worden maar die zeker weten nog een lange tijd mee zou kunnen. Om deze computer op te knappen heeft onze vrijwilliger bij ons aangeklopt, met deze prachtige hulpvraag. Wij wisten hier wel raad mee en schakelden De Digitale Klusjes man in. Hij knapte met zijn kundigheid de computer op zodat het gezin deze computer in ontvangst mocht nemen.

Dit hele verhaal speelde zich rond juni af. Inmiddels zijn we dan ook een aantal maanden verder met als resultaat dat we het gezin een stapje verder hebben kunnen helpen naar een nieuwe toekomst. Met dank aan onze vrijwilliger en haar netwerk is het gelukt om een baan te realiseren voor deze dame. De computer staat nu bij het gezin wat het zoeken naar werk voor haar man een stuk makkelijk maakt. Dit is een prachtig verhaal waarbij we doormiddel van onze krachten te bundelen dit gezin hebben kunnen helpen.

Dit verhaal is geschreven door onze vrijwilliger Joke Lodewijk