Bedankt ESET Techeveryone voor jullie steun en hulp om laptops en PC’s beschikbaar te maken voor Rotterdammers in kwetsbare situaties. Samen met Stichting ANDERS Drechtsteden zijn we erg dankbaar en kijken we weer uit naar komende jaren!

Speciaal dank aan alle inzet van Nick van der Wouden en aan het technische duo van ESET die alles klaarzet!

Maandag 7 november hebben we de succesvolle samenwerking tussen Stichting Anders en Techeveryone gevierd. In een jaar tijd zijn er meer dan 100 apparaten gegaan naar mensen die dit zelf niet kunnen aanschaffen. Hiermee hebben wij hen geholpen met hun studie, het vinden van een baan of het op orde krijgen van hun administratie. Zonder de hulp en lokale aanwezigheid van Stichting Anders had dit nooit gelukt.

De samenwerking is een jaar geleden ontstaan doordat er vanuit Techeveryone behoefte was aan een partij die lokaal weet wat er speelt en waar de behoefte ligt. Stichting Anders is die partij, zij zijn er voor de mensen die tussen wal en schip vallen en regelen zaken waar mensen niet voor bij de gemeente of andere instanties terecht kunnen.

Zoals een laptop voor iemand die een studie wil gaan volgen, maar daar geen geld voor heeft. Techeveryone regelt de apparatuur passend bij de hulpvraag en zorgt dat deze netjes en opgeschoond bij Stichting Anders terecht komt. Zij zorgen vervolgens dat de laptop (of andere apparatuur) bij de juiste persoon komt. Deze samenwerking lijkt erg goed te werken en richt zich nu op de Drechtsteden en Rotterdam. In de toekomst hopen we dit uitbreiden naar andere regio’s in Nederland.

Techeveryone
Techeveryone wil sociale armoede bestrijden, door technologie bereikbaar te maken voor iedereen. In dit digitale tijdperk is sociale armoede groter dan ooit, en zijn er ontelbaar veel mensen die niet mee kunnen in de huidige maatschappij. Voor hen die niet de financiële middelen hebben om deze technologie aan te schaffen, is Stichting Techeveryone opgericht.

Meer info over Techeveryone kun je hier vinden: https://lnkd.in/e7dvSGuu