Onlangs werden we benaderd door een hulpverlener van het CVD. Hij gaf aan een vrouw te begeleiden die onlangs was verhuisd, maar nog geen studieplekje had voor haar zoon. Door de coronamaatregelen moest hij meer thuis studeren en ook meer huiswerk maken. Maar een rustige plek om te concentreren was er niet. Wat nu?

Op zoek naar een studeerplekje
Nadat we de vraag hadden ontvangen gingen we aan de slag. Want waar haal je snel een bureau en stoel vandaan? Na wat navraag bleek dat er wel genoeg ruimte was voor een bureau. Maar wie kan deze jongen helpen? Alsof het zo had moeten zijn had een bedrijf in kantoormeubilair zich net daarvoor aangemeld. Een prachtige kans om dit bedrijf in te zetten! Tijdens het bellen kwamen we erachter dat ze vooral grote bureaubladen hadden, maar mogelijk hadden ze nog iets kleins staan of konden ze zelf iets in elkaar zetten. Kort daarna werden we gebeld dat er een bureau klaarstond voor de jongen. En of ze er ook nog een stoel bij konden gebruiken? Binnen no-time was het geregeld en stond het bureau met de stoel in de kamer van de jongen. Nu had hij eindelijk een plekje om te studeren!

Pay it Forward
Omdat de jongen nog wat jong was stelde moeder voor dat zij de Pay it Forward zou doen. Ze is met hulp van haar begeleider aan het kijken of ze vrijwilligerswerk bij Stichting House of Hope kan gaan doen.