Solliciteren, niet de leukste bezigheid die er is, maar in veel gevallen wel heel belangrijk. Onlangs kwam dan ook een hulpvraag binnen voor een jong Rotterdams gezin. Door lichamelijke klachten bij zowel de moeder als vader van het gezin konden ze beiden helaas niet meer werken. Inmiddels vond de gemeente dat dit gezin wel weer de mogelijkheid zou moeten krijgen om aan het werk te gaan. Ze kregen dan ook de opdracht om weer te gaan solliciteren. Het solliciteren was op zichzelf geen probleem, maar het niet hebben van een laptop maakte het solliciteren wel erg moeilijk.

Zoektocht

Doordat het solliciteren in december van start zou gaan, was er niet veel tijd om een computer te vinden. Na een aantal partners benaderd te hebben leek het spoor op een laptop dood te lopen. Totdat we bedachten dat PMR ons een computer hadden geschonken die nog op een mooi hulpvraag stond te wachten. Dit zou weleens de computer van het jonge gezin kunnen worden, alleen was het geen laptop zoals ze gevraagd hadden. Na overleg met de moeder van het gezin, met de vraag, ‘of een vaste computer wel zou passen in huis’, werd meteen aangegeven dat dit geen enkel probleem zou zijn. Het solliciteren kon nu dan toch echt gaan beginnen!

In het zonnetje zetten

Tijdens het kennismakingsgesprek kwamen we er al snel achter dat het gezin weinig te besteden heeft. Dit was dan ook de reden dat zij zelf niet de mogelijkheid hadden om een laptop aan te schaffen. De moeder van het gezin vertelde ons dat zij soms naar de kledingbank gaat om wat kleding te halen voor haar gezin. Hierdoor kwamen wij op het idee om het dochtertje van twee in het zonnetje te zetten. We hebben hiervoor van den Broek mogen inschakelen die erg enthousiast werden bij het idee dat zij dit jonge gezin een beetje konden helpen. Een prachtig kledingpakket hebben wij mogen overhandigen. En hoe leuk is het om nog geen uur later de hulpvraagster aan de telefoon te hebben met de reactie dat haar dochtertje haar nieuwe kleding niet meer uit wil. Daar doen we het uiteindelijk voor! Maar we waren er nog niet, ook de vader en moeder van het gezin wilde we in deze vreemde tijden ook wat extra’s schenken. Zij mochten een heerlijke maaltijd ophalen bij het hippe Rotterdamse restaurant BAEK Food & Drinks.

Dit verhaal is geschreven door onze stagiair Bonita van Hees