In het werk van ANDERS ontmoeten we veel mensen. Wat veel van deze mensen gemeen hebben is dat ze bijna altijd heel erg dapper en moedig zijn in de situatie waar zij in verkeren. Zo kwamen we onlangs via een hulporganisatie terecht bij mevrouw Tetina. Deze mevrouw met een lichamelijke beperking is vrij recent in Rotterdam komen wonen met haar twee jonge kinderen.

Vanuit de kerkgemeenschap uit haar vorige woonplaats heeft mevrouw ooit een bakfiets gekregen. Vanwege haar lichamelijke beperking en twee kinderen is dit voor haar dé manier om zich te kunnen verplaatsen, kinderen naar school te brengen en haar voedselpakket bij de Voedselbank op te kunnen halen.

De hulpvraag betrof haar fiets: deze trapte af en toe door, de versnelling weigerde en de remmen deden het niet meer zo goed. Kortom: een onveilige situatie. Helaas heeft mevrouw nog geen netwerk kunnen opbouwen in de stad en ontbreekt het aan financiële middelen om haar fiets naar de fietsenmaker te kunnen brengen. Toch trapte mevrouw lekker door met haar leven en ging ze niet bij de pakken neer zitten.

Snel kwamen we bij FietsNED B.V. als betrokken ondernemer van ANDERS. Leen Harinck is altijd bereid om mee te denken en was bereid om bij mevrouw Tetina langs te gaan om haar fiets eens grondig te inspecteren.

Dankzij zijn vakmanschap kon hij al spoedig de juiste diagnoses stellen en belangrijker: alle mankementen aan de fiets verhelpen. Vanaf nu kan mevrouw weer dagelijks veilig door het verkeer met een gerepareerde bakfiets. Leen Harinck van FietsNED B.V., enorm bedankt voor de genomen moeite, tijd en aandacht voor deze hulpvraag!

LET OP: ben jij of ken jij een fietsenmaker die net als Leen maatschappelijk verantwoord wil ondernemen? Dan zou het geweldig zijn als je ons af en toe mee zou willen helpen om het verschil te maken in levens van anderen! Graag komen we met je in contact om te vertellen wie we zijn en wat we doen. Reageer op deze post of stuur een DM.

Voor mevrouw Tetina bleef het daar echter niet bij:  haar hulpverlener had gezien dat er in het tuintje van mevrouw over een bepaald stuk een afdekzeil lag met stenen erop. Bij navraag bleek dat dit een braakliggend stukje tuin was waar alle katten van de buurt hun behoefte in deden. Van een buurman kreeg mevrouw het zeil om de grond af te dekken zodat haar kinderen niet steeds in de kattenuitwerpselen terecht zouden komen. De hulpverlener vroeg of we, voor deze ene keer, een extra hulpvraag in behandeling konden nemen. Samen met een betrokken ondernemer (die graag anoniem wil blijven), is er een stukje kunstgras geleverd met daarop een mooi speeltoestel voor de kinderen. Ook deze ondernemer willen we hartelijk bedanken voor deze bijdrage! Dankzij u ziet de wereld er, in ieder geval voor deze mevrouw en haar kinderen, weer een stukje mooier uit!

#Rotterdam

#ondernemenmetjehart