Actieve regio’s in Nederland

Stichting ANDERS bouwt aan een beweging van geven. Momenteel zijn er 7 netwerken in het land. Deze netwerken zijn de daadkrachtige verbinders tussen lokale noden van kwetsbare mensen en lokale ondernemers die hier met hun eigen product, dienst of talent voor in actie komen. Want geven maakt rijk!

ANDERS Amstelland

Stichting ANDERS Amstelland krijgt steeds meer vaste grond onder de voeten. De projectleiding kwam in handen van Koen die een duurzame relatie wist op te bouwen met een groeiende groep ondernemers, organisaties en relaties binnen de betrokken gemeente in zijn regio Amstelland.

ANDERS Den Haag

De stichting ging in 2022 officieel van start en maakte een energieke start.
Initiatiefnemer Dennis maakte samen met collega Karel de eerste matches mogelijk en wist vanuit zijn betrokkenheid bij ondernemersnetwerken in het Haagse ook een eerste groep ondernemers betrokken te krijgen.

ANDERS Drechtsteden

Stichting ANDERS Drechtsteden is het netwerk waar alles begon en ontwikkelde door in 2022. Niet alleen in aantallen maar ook in volwassenheid. Ze werden een nog belangrijkere samenwerkingspartner voor de gemeenten maar ook voor maatschappelijke organisaties. ANDERS Drechtsteden groeit uit tot een vaste waarde en samenwerkingspartner in het maatschappelijk veld.

ANDERS Eindhoven

ANDERS Eindhoven versterkte recent het team met collega Jans. Het team wist een mooie groei door te maken in hulpvragen en betrokken ondernemers, ondersteund door het bestuur en verschillende vrijwilligers. ANDERS Eindhoven is bijna niet meer weg te denken in de regio!

ANDERS Nijmegen

ANDERS Nijmegen was in 2022 de 6e stichting die op unieke wijze van start ging, zoals ook later in dit verslag wordt vermeld. Het splinternieuwe team dat Stephanie en Philinde vormen, ondersteund door een fris en nieuw bestuur legde in sneltreinvaart een mooi fundament waar al veel resultaat mee wordt behaald voor Rijk van Nijmegen.

luchtfoto-molenlanden

ANDERS Rivierenwaard

Stichting ANDERS Rivierenwaard werd in 2022 een feit door het grote doorzettingsvermogen van Jolanda als initiatiefnemer. Ze wist in de aanloop al de nodige hulpvragen te verbinden en zag haar nieuwe stichting ANDERS van de grond komen met ook een snelgroeiende bekendheid in haar regio.

ANDERS Rotterdam

Stichting ANDERS Rotterdam maakte afgelopen jaar een mooie ontwikkeling met groei van het team en daarmee ook slagkracht. De basis van de organisatie werd verstevigd en ook de inmiddels bekende Tandartsendag werd herhaald met opnieuw honderden Rotterdammers die werden geholpen door tientallen tandartsen die hieraan belangeloos meewerken.

ANDERS Foodvalley i.o.

Foodvalley heeft alles in zich om een nieuw ANDERS netwerk te laten slagen. Deze regio bestaat uit acht gemeenten (Ede, Veenendaal, Rhenen, Wageningen, Barneveld, Nijkerk, Scherpenzeel en Renswoude) en ligt verspreid over de provincies Gelderland en Utrecht. Wij zijn op zoek naar bestuursleden, bedrijven en fondsen die samen met onze initiatiefnemer op een nieuwe manier willen dienen in deze regio.