Utrecht, zijn jullie klaar voor een beweging van geven?

Stel je voor; een bruisend netwerk van ondernemers uit Utrecht komt in actie voor de meest kwetsbare hulpvragen in de stad. Samen maken we zo Utrecht nog mooier en zetten we verder een streep door armoede. Het is een kans die voor het oprapen ligt. Het concept is bewezen. De werkwijze bekend. Wij zijn op zoek naar een pionier die samen met ons en de ondernemers in Utrecht op een nieuwe manier wil dienen. Ben jij nieuwsgierig geworden? We horen graag van je.

Sinds 2015 bouwt stichting ANDERS in Nederland aan een beweging van geven. Het concept is heel eenvoudig; lokale ondernemers komen in actie voor lokale hulpvragen van mensen in armoede. Vervolgens geven de hulpvragers zelf ook een goede daad door aan iemand anders. Een beweging van verbinding en geven als gevolg.

Voorbeelden:

• Een advocaat helpt iemand met een juridische vraag
  • Een slotenmaker maakt een woning weer veilig na huiselijk geweld
  • Een jobscoach helpt iemand richting een betaalde baan
  • Een loodgieter geeft een gezin letterlijk weer droge voeten

Inmiddels zijn er al 7 lokale stichtingen in Nederland opgericht; Drechtsteden, Rotterdam, Eindhoven, Amstelland, Den Haag, Nijmegen en Rivierenwaard. Het is tijd om de sprong naar Utrecht te maken!

Waarom Utrecht?

Utrecht heeft alles in zich om een nieuw ANDERS netwerk te laten slagen. De stad heeft zowel een forse kwetsbaarheid (ruim 15% van de huishoudens is zeer kwetsbaar) als een groot en gezond ondernemersklimaat (ruim 50.000 ondernemers). Het zijn de ingrediënten die de unieke verbinding via het werk van ANDERS mogelijk maakt.

Pionier gezocht voor goede bak koffie

Wij zijn op zoek naar Utrechters die samen met ons de stad willen dienen op een nieuwe manier. Samen met ondernemers de stad op z’n kop zetten om de meest kwetsbare hulpvragen te beantwoorden en mensen weer nieuwe hoop en perspectief te geven.

Voordelen van een stichting starten met ANDERS:

• Bewezen concept
  • Groot netwerk
  • Veel begeleiding voor de opstart
  • Veel ondersteuning vanuit landelijke stichting

Herken jij jezelf in het volgende of ken jij iemand met:

• Lef
  • Gunfactor
  • Hart voor Utrecht
  • Ondernemend
  • Christelijke geloofsovertuiging
  • Oog voor je naaste

Ja? Mooi. Dan willen wij graag koffie met je drinken. Thee mag ook ;-)
Stuur een kort mailtje naar info@stichtinganders.nl zodat we contact met je kunnen opnemen. Stel vooral je vragen. We beantwoorden ze graag!