Oma 90 jaar πŸŽˆπŸŽ‰

Op 19 september wordt oma 90 jaar! Wat een bijzondere leeftijd en wat zijn we dankbaar dat we het met haar mogen vieren. Oma heeft aangegeven dat ze in plaats van een cadeau voor haarzelf wil vragen om een donatie aan het werk van stichting ANDERS. We zijn als stichting natuurlijk heel dankbaar voor dit prachtige gebaar. Op deze pagina vertellen we wat meer over het werk van stichting ANDERS.

Sinds 2015 bouwt stichting ANDERS in Nederland aan een beweging van geven. Het concept is heel eenvoudig maar met grote impact; lokale ondernemers komen in actie voor lokale hulpvragen van mensen in armoede. Vervolgens geven de hulpvragers zelf ook een goede daad door aan iemand anders. Een beweging van verbinding en geven als gevolg.

Voorbeelden:

• Een advocaat helpt iemand met een juridische vraag
  • Een slotenmaker maakt een woning weer veilig na huiselijk geweld
  • Een jobscoach helpt iemand richting een betaalde baan
  • Een loodgieter geeft een gezin letterlijk weer droge voeten

Inmiddels zijn er al 8 lokale stichtingen in Nederland opgericht; Drechtsteden, Rotterdam, Eindhoven, Amstelland, Den Haag, Nijmegen, Rivierenwaard en Foodvalley. Jaarlijks worden er door het werk zo’n 1500 hulpvragen opgelost met zo’n 1300 ondernemers.

Video

We maakten kort geleden een mooie video over ons werk in de Drechtsteden. Bekijk het hieronder.

Het verhaal van Tamara

In het werk van stichting ANDERS doen we ons best om vol geloof, hoop en liefde naast mensen en hun hulpvragen te staan. Neem bijvoorbeeld het verhaal van Tamara:

Haar man verliet haar en haar kinderen, maar niet voordat hij het huis kort en klein sloeg. Zelfs de deuren van de kinderkamers zaten vol gaten. De hulpverlening eiste dat de kapotte deuren en muren zouden worden hersteld omdat de kinderen anders niet meer thuis zouden kunnen wonen. Tamara had zelf nauwelijks sociaal netwerk en de huurbaas voelde zich niet verantwoordelijk. Via ANDERS werd er een aannemersbedrijf gevonden die met liefde en met veel snelheid de woning wilde herstellen. Al snel werd er nieuwe rust in het leven van Tamara en haar kinderen gebracht en werden ze niet meer dagelijks herinnerd aan deze nare geschiedenis. Tamara zelf gaf ook een goede daad door aan een van haar buren. Ze besloot voor ze te koken, want ook zij gingen door een moeilijke tijd. Het resultaat? Een stroom van compassie en naastenliefde door de inzet en bemiddeling van ANDERS en de betrokken ondernemers.

Bedankt

We zijn als stichting natuurlijk heel dankbaar dat we door oma’s bijzondere verjaardag een steun in de rug krijgen. Bedankt voor het meevieren van oma’s verjaardag en daarmee aan de steun voor onze missie!

Warme groet,
Namens het hele team van Stichting ANDERS