Hoeksche Waard, zijn jullie klaar voor een beweging van geven?

Stel je voor: een bruisend netwerk van ondernemers uit de Hoeksche Waard komt in actie voor de meest kwetsbare inwoners in deze regio. Samen maken we zo de Hoeksche Waard nog mooier en zetten we verder een streep door armoede. Het is een kans die voor het oprapen ligt. Het concept is bewezen. De werkwijze bekend. Ben jij nieuwsgierig geworden? Lees dan snel hieronder verder!

Sinds 2015 bouwt stichting ANDERS in Nederland aan een beweging van geven. Het concept is heel eenvoudig; lokale ondernemers komen in actie voor lokale hulpvragen van mensen in armoede. Vervolgens geven de hulpvragers zelf ook een goede daad door aan iemand anders. Een beweging van verbinding en geven als gevolg.

Voorbeelden:

• Een advocaat helpt iemand met een juridische vraag
  • Een slotenmaker maakt een woning weer veilig na huiselijk geweld
  • Een loodgieter geeft een gezin letterlijk weer droge voeten
  • Een hovenier helpt met het in orde maken van een tuin
  • Een opruimcoach brengt orde in de chaos en rust in huis

Inmiddels zijn er al 7 lokale stichtingen in Nederland opgericht; Drechtsteden, Rotterdam, Eindhoven, Amstelland, Den Haag, Nijmegen en Rivierenwaard. De 8e lokale stichting Foodvalley is in de laatste fase voor de oprichting. Daarnaast is kortgeleden een nieuwe regio in de opbouwfase gestart: Midden-Holland. Bij het Rotterdamse netwerk zijn al bedrijven aangesloten die gevestigd zijn in de Hoeksche Waard of hier ook een vestiging hebben. Het is daarom tijd om de sprong naar de Hoeksche Waard te maken!

Wie is Jan?

Jan van Vliet, woonachtig in de Hoeksche Waard, is sinds 2022 betrokken bij het werk van Stichting ANDERS Rotterdam als coördinator. Dienstbaar zijn door anderen te helpen ziet hij als zijn roeping en dat is iets wat naadloos aansluit op het gedachtegoed van Stichting ANDERS. Geen dag is hetzelfde en dagelijks gaat hij met liefde en plezier aan het werk in Rotterdam. Toch kriebelde het om ook in de Hoeksche Waard verschil te kunnen gaan maken in de levens van kwetsbare inwoners in combinatie met betrokken ondernemers. Vanuit Stichting ANDERS Rotterdam zijn er uren vrijgemaakt om hiermee aan de slag te gaan. Met veel enthousiasme gaat Jan zich inzetten om voor het matchen van hulpvragen in de Hoeksche Waard.

Ben je woonachtig in de Hoeksche Waard of help je iemand in deze regio en wil je een hulpvraag voorleggen aan stichting ANDERS. Klik op de knop hiernaast!

Waarom Hoeksche Waard?

Er wonen ongeveer 38.000 huishoudens in de Hoeksche Waard, verdeeld over 16 woonplaatsen, 14 wijken en 41 buurten. Gemeente Hoeksche Waard is ontstaat vanuit de samenvoeging/herindeling van: Binnenmaas, Cromstrijen, Korendijk, Oud-Beijerland en Strijen. Samen met maatschappelijke organisaties, scholen en werkgevers ondernemen we acties voor mensen die nu in (verborgen) armoede leven.

De gemeente Hoeksche Waard is ook een bedrijvige gemeente en heeft een bovengemiddeld aantal zelfstandige ondernemers. Deze combinatie van een bruisend ondernemersklimaat en kwetsbare huishoudens zijn de ingrediënten die de unieke verbinding via het werk van ANDERS mogelijk maakt.

Meebouwen aan Stichting ANDERS Hoeksche Waard?

Wil je meebouwen en helpen met ons netwerk in Hoeksche Waard? Dan willen wij graag koffie met je drinken. Thee mag ook ;-)

Neem contact op met Jan van Vliet via jvanvliet@stichtinganders.nl of klik hiernaast voor mee informatie over partner worden!

Betrokken ondernemers uit de regio

Deze ondernemers zijn al partner en ondersteunen het werk van ANDERS Hoeksche Waard: