Het Gooi, zijn jullie klaar voor een beweging van geven?

Stel je voor; een bruisend netwerk van ondernemers uit ’t Gooi komt in actie voor de meest kwetsbare hulpvragen in deze regio. Samen maken we zo Hilversum en omgeving nog mooier en zetten we verder een streep door armoede. Het is een kans die voor het oprapen ligt. Het concept is bewezen. De werkwijze bekend. Wij zijn op zoek naar een enthousiaste regioleider, bestuursleden, bedrijven en fondsen die samen op een nieuwe manier willen dienen. Ben jij nieuwsgierig geworden? Lees dan snel hieronder verder of lees hiernaast de vacature voor regioleider!

Sinds 2015 bouwt stichting ANDERS in Nederland aan een beweging van geven. Het concept is heel eenvoudig; lokale ondernemers komen in actie voor lokale hulpvragen van mensen in armoede. Vervolgens geven de hulpvragers zelf ook een goede daad door aan iemand anders. Een beweging van verbinding en geven als gevolg.

Voorbeelden:

• Een advocaat helpt iemand met een juridische vraag
  • Een slotenmaker maakt een woning weer veilig na huiselijk geweld
  • Een loodgieter geeft een gezin letterlijk weer droge voeten

Inmiddels zijn er al 7 lokale stichtingen in Nederland opgericht; Drechtsteden, Rotterdam, Eindhoven, Amstelland, Den Haag, Nijmegen en Rivierenwaard. Het is tijd om de sprong naar ’t Gooi te maken!

Heb jij Lef&Liefde?

Voor de opbouw van dit nieuwe ANDERS netwerk zoeken wij een enthousiaste regioleider! Een collega met lef & liefde, die gelooft in onze beweging van geven en die samen met ondernemers en het maatschappelijk veld impact wil maken voor de meest kwetsbaren in deze regio. Naast het opbouwen van het ANDERS netwerk ’t Gooi, help je mee met Tandartsendagen en de uitrol van de Sociale Tandarts Hilversum. Lees hiernaast meer over wat je gaat doen.

Waarom ’t Gooi?

Door de steun van onder andere de gemeente Hilversum kunnen we in 2024 aan de slag met een nieuw ANDERS netwerk voor de regio ’t Gooi. Een geweldige kans om de ondernemers in de regio Hilversum te betrekken bij maatschappelijke vraagstukken en hulpvragen van de meest kwetsbare inwoners. 7,1% van de huishouden hebben een laag inkomen in de gemeente Hilversum. Daarnaast staat Hilversum bekend als de mediastad van Nederland. Het herbergt tal van mediabedrijven, omroeporganisaties en productiebedrijven. In totaal zijn er bijna 15.000 bedrijven die het verschil kunnen maken!

Sociale Tandarts Hilversum

Het team van ANDERS Het Gooi start meteen met een bijzonder project; Sociale Tandarts Hilversum. In samenwerking met SUNHilversum gaan we mensen in nood met acute gebitsklachten koppelen aan tandartsen en tandheelkundigen die bereid zijn om deze mensen kosteloos te helpen.

Meebouwen aan Stichting ANDERS ’t Gooi?

Zie je het voor je? Dankzij jouw inzet slapen kinderen van een kwetsbaar gezien weer in een eigen bed, wordt de tuin van een oudere bewoner met een spierziekte weer begaanbaar en is een moeder van de voedselbank van haar kiespijn af. Het concept van ANDERS staat als een huis.

Wil je meebouwen en helpen met ons netwerk in ’t Gooi? Ja. Mooi. Dan willen wij graag koffie met je drinken. Thee mag ook ;-)

Neem contact op met Anna Tak via info@stichtinganders.nl of vul het contactformulier in!