Als je buiten of in de loods werkt is warme kleding geen overbodige luxe, zeker in deze tijd van het jaar. Maar wat als je geen geld hebt om werkkleding aan te schaffen?

Geen passende kleding
Medewerkers van Werkvisie de Hoop en VoedselBos BuitenZinnig constateerden dat dit regelmatig voorkwam bij hun vrijwilligers en cliënten. Tot op heden ontbrak een oplossing voor dit probleem, tot ze in contact kwamen met Stichting ANDERS.

Geraakt
JB business wear
is partner geworden na het lezen van een verhaal over iemand die zich geen werkschoenen kon veroorloven. Ze lieten ons weten dat we hen altijd mochten bellen als we zouden horen van een vergelijkbare situatie. Toen we deze situatie met hen deelden wilde ze graag een aantal werkjassen ter beschikking stellen en ze benaderden zelfs één van hun leveranciers. Ook leverancier Santino gunt iedereen een warme, goede werkjas en dus wilde ook zij graag ondersteunen.

Trots gewerkt
Beide ondernemers doneerden in totaal zo’n 6 prachtige werkjassen en een aantal truien en vesten. Toen we de één van de hulpverleners spraken na de eerste werkdag met werkjassen vertelde hij dat de mannen zo trots én warm hadden gewerkt in hun nieuwe kleding. Prachtig dat deze verbinding mag bijdragen aan de werkvreugde van hen voor wie de stap tot werk vaak al groot genoeg is. Ongeschikte kleding is vanaf nu geen zorg meer.

Dit verhaal is geschreven door coördinator Caroline van Dijke.
De foto’s zijn gemaakt door medewerkers van Werkvisie de Hoop.

Hou dan vooral ook onze Facebookpagina in de gaten.
Bezoek onze Facebookpagina