Een jonge moeder van vier kinderen uit Zwijndrecht heeft haar huis al jaren niet meer geschilderd. Ze heeft problemen met haar gezondheid. Vooral schouderklachten beperken haar bewegingen die meer kracht kosten. Inmiddels wachten de vele deuren in haar woning al veel te lang op een fatsoenlijke verfbeurt. Mevrouw zag het verven op zich nog wel zitten maar het schuurwerk zou zeker niet lukken.

Grip
Deze hulpvraag over een uitgebreide schuurklus bereikte Stichting ANDERS via Vivenz maatschappelijke dienstverlening. Onze huisbezoeker Herman Nieuwstraten ging aansluitend op huisbezoek. Deze alleenstaande moeder heeft geen andere mensen in haar omgeving waar ze een beroep op kan doen. Tijdens dit bezoek vertelt ze dat ze, met hulp van haar hulpverlener, graag wil proberen om weer wat meer orde in de woning aan te brengen. Voor ze contact opnamen met ons zijn door de woningstichting gaten in de muren gedicht, stucwerk is gerepareerd evenals de raamkozijnen. Het verven van de muren is een volgende stap maar eerst de deuren.

Met de deur in huis vallen
Eerst hebben wij met succes HipHelpt benaderd. Zij hebben een gedeelte van de deuren kunnen schuren. We vinden het belangrijk dat ook de lokale vrijwilligersnetwerken  worden benut in het (gedeeltelijk) oplossen van een hulpvraag. Omdat de vraag te groot was voor hen alleen heeft Stichting ANDERS vervolgens contact gezocht met partner Groen Schilders BV uit Papendrecht. Hans Lubbers wilde het resterende schuurwerk oppakken. Maar liefst veertien deuren werden onder handen genomen met professionele schuurmachines.

Het resultaat was dat alle deuren nu eindelijk geschilderd konden worden. Mevrouw was erg blij. Als tegenprestatie is het mooi om te noemen dat zij veel vrijwilligerswerk op de school van haar kinderen verricht. Samengevat een prachtige permanente Pay It Forward dus! Als je geeft ontvang je ook weer iets terug zo blijkt wel weer.

De situatie voor de inzet van HIP & Groen Schilders BV:

Dit verhaal is geschreven door onze vrijwilliger Richard Koekkoek.
De foto’s zijn gemaakt door onze vrijwilliger Kevita Badloe.

Meer van dit soort bijzondere geef-verhalen lezen?
Hou dan vooral ook onze Facebookpagina in de gaten.
Bezoek onze Facebookpagina