Een moeder en zoon wonen in de Drechtsteden. Mevrouw is ondertussen een paar maanden in verwachting van haar tweede kind. Zij is erg actief als mantelzorger. Zij zorgt voor haar moeder die een herseninfarct heeft gehad. Ook helpt zij haar stiefvader die aan Alzheimer lijdt.  Kort gezegd is deze vrouw druk in de weer met het helpen van anderen in de huishouding.

Sleutels in verkeerde handen
Mevrouw heeft niet zo lang geleden haar relatie moeten beëindigen. Haar ex-partner heeft moeder en kind met schulden achter gelaten. Tot overmaat van ramp wilde hij zijn huissleutels niet teruggeven. Veilig Thuis, het Jeugdteam en het Sociaal Wijkteam zijn vrij snel na de breuk van de relatie in het gezin gekomen door het verleden van haar ex. Zij gaven aan dat de situatie op dit moment onveilig is. Zo ontstond de hulpvraag voor nieuwe sloten op de voor- en achterdeur om de veiligheid te waarborgen. Mevrouw heeft zelf geen geld hiervoor. Zij leeft van een uitkering en heeft schulden. Dit mondde uit in een stressvolle tijd voor haar en de kinderen.

Veilig wonen
Deze hulpvraag bereikte ons via het Sociaal Wijkteam. Daarna ging één van ons op huisbezoek. Vervolgens benaderde Stichting ANDERS partner Len Stam Veilig Wonen uit Alblasserdam. Len is de daaropvolgende dag gaan kijken en kwam later terug met de juiste materialen. Hij verving vakkundig de oude sloten door drie cilindersloten met twee verschillende sleutels.

Mamma is erg blij met deze hulpverlening, zij voelt zich weer veilig in haar huis. Eigenlijk verleent ze reeds een mooie Pay It Forward als tegendaad. Als dubbele mantelzorger regelmatig op pad. Veilige verbindingen kwamen tot stand zodat deze hulpvrager kan blijven geven. Immers geven maakt rijk!

Dit verhaal is geschreven door onze vrijwilliger Richard Koekkoek.

Meer van dit soort bijzondere geef-verhalen lezen?
Hou dan vooral ook onze Facebookpagina in de gaten.
Bezoek onze Facebookpagina