Dit verhaal gaat over een moeder van vier kinderen uit Papendrecht. Zij is van middelbare leeftijd. Drie van haar kinderen wonen bij haar ex-man terwijl er één bij mamma woont. Mevrouw werkt als winkelmanager in een supermarkt maar haar contract loopt binnenkort af. Wat nu? De vraag ontstond wat voor soort werk dan beter zou passen bij haar.

Meten = weten
De hulpvraag om een jobcoach in verband met loopbaanbegeleiding bereikte ons via Sjaloom boekhandel uit Papendrecht. Eén van onze vrijwilligers doet ook daar vrijwilligerswerk en verwees haar door naar ANDERS. Wij benaderden partner RIX buro uit Ridderkerk. Dit bedrijf is personeelsbemiddelaar in de techniek, productie, transport en logistiek. Rik Mouissie, die zich bezig houdt met werving en selectie, schoot direct te hulp. Mevrouw mocht langskomen. Dit gebeurde en er volgde een gesprek over sollicitatietips en een competentietest. Deze vrouw heeft nu beter inzicht in haar mogelijkheden op de arbeidsmarkt. Zij kan zich nu slagvaardiger richten op haar toekomstige baan.

(On)betaald werk
Het is mooi om te weten dat deze hulpvrager al langere tijd onbetaald werk verricht en zo iets terug doet voor de ontvangen hulp. Op deze manier ontstond door de inzet van Stichting ANDERS een prima wisselwerking tussen betaald werk en vrijwilligerswerk. Vergeet niet dat onbetaald werk onbetaalbaar is in onze maatschappij!

Dit verhaal is geschreven door onze vrijwilliger Richard Koekkoek.
[line]

Hou dan vooral ook onze Facebookpagina in de gaten.
Bezoek onze Facebookpagina