Een vrouw met een dochter uit Dordrecht ligt in scheiding. Haar oude woning staat te koop. Men moest verhuizen naar een appartement. Niet zo lang geleden onderging mevrouw een operatie in verband met borstkanker. Zij had veel napijn en kon zich niet zwaar belasten. Ondanks haar scheiding en medische ingrepen kreeg zij geen hulp van vrienden en familie. Er was geen sociaal netwerk aanwezig waar zij een beroep op kon doen. Mevrouw probeerde nog om zelf wat te klussen maar dit was gewoon te zwaar. Zij had na het beëindigen van haar huwelijk geen geld om een klusbedrijf in te huren. De hulpvraag om lampen en gordijnrails op te hangen bereikte ons via woningverhuurder Trivire. Stichting ANDERS pikte dit op en benaderde met succes twee partners.

PARTNERS PAKKEN AAN
Ten eerste zochten we contact met Manon van der Boom, service coördinator bij Safe Beveiliging in Barendrecht. Manon sprong direct bij. Zij stuurde een medewerker langs om gordijnen, gordijnrails en een wc rolhouder op te hangen. Tevens werd er een kast verstevigd.
Ten tweede benaderden wij Elektro Technisch Bureau de Noord BV uit Zwijndrecht en Ablasserdam. Martin de Munter van ETB de Noord pakte flink aan. Hij kluste er vier uur op los terwijl zijn collega de nodige tijd besteedde om lampen op te hangen. Tenslotte werden nog wat afrondende werkzaamheden verricht.

GEVEN MAAKT WARM
Het is bijzonder om te zien hoe een alleenstaande moeder in een moeilijke situatie is geholpen door twee welwillende partners van Stichting ANDERS. Door te geven is nog nooit iemand arm geworden. Maar wel warm!

Dit verhaal is geschreven door onze vrijwilliger Richard Koekkoek.

Meer van dit soort bijzondere geef-verhalen lezen?
Hou dan vooral ook onze Facebookpagina in de gaten.
Bezoek onze Facebookpagina