Er was eens een moeder van twee kinderen uit Dordrecht die constant bergen was moest wegwerken. Dit deed ze ijverig in haar huis dat ze via een particulier huurde. Deze wasmachine ging helaas stuk en mevrouw had geen geld voor een andere. Met schulden onder budgetbeheer moeten overleven van een uitkering biedt geen financiële ruimte voor tegenvallers.

Probleem door verhuizing
Deze vrouw vond een tijdelijke oplossing voor dit probleem omdat haar moeder in de buurt woonde. Zo kwam het dat mevrouw de was steeds bij haar moeder om de hoek kon doen. Maar er kwam een einde aan deze situatie doordat de woning van mevrouw verkocht werd. Ze verhuisde noodgedwongen naar een andere buurt.

De hulpvraag om een vervangende wasmachine bereikte ons via het Sociaal Wijkteam. Er volgde een belafspraak met onze stichting.

Stichting ANDERS ging op zoek en belandde bij partner Electroworld. Bert gaf aan wel een wasmachine te hebben staan maar hij zag geen mogelijkheid om het vervoer te regelen. Er moest dus nog een partner worden gevonden voor het transport. KCS Logistics werd benaderd. Johan kon dit wel op redelijke termijn inplannen. Zo ontstond er een fijne samenwerking tussen deze twee partners uit heel verschillende branches.

Mooie Match
Mevrouw is erg blij met de keurig bij haar thuis afgeleverde wasmachine. Eindelijk kan ze weer gewoon thuis de was doen. Deze hulpvraag leidde dit een mooie en verbindende match tussen sociaal werk, een witgoedleverancier en een logistiek dienstverlener.

Dit verhaal is geschreven door onze vrijwilliger Richard Koekkoek.

Hou dan vooral ook onze Facebookpagina in de gaten.
Bezoek onze Facebookpagina