Deze ondersteuning gaat over een vrouw uit Dordrecht met ernstige medische tegenslagen. Als gevolg van een herseninfarct is zij buitenhuis afhankelijk van een scootmobiel. Mevrouw deed altijd met veel passie buurtwerk in meerdere wijken maar is nu volledig afgekeurd.

De schutting in haar tuin helde voorover. Mevrouw had zelf twee palen met voet gekocht die door haar buurman bevestigd werden. Maar dit bleek nog niet stevig genoeg te zijn. Behalve een welwillende buurman had deze vrouw geen sociaal netwerk voor hulp. Mevrouw vroeg om hulp bij haar woningcorporatie Trivire.  Zij dienden met haar een hulpvraag in bij Stichting ANDERS.

Huisbezoek Tuinbezoek
Stichting ANDERS ging op huisbezoek. Het viel op dat de woning netjes was ingericht. Mevrouw maakte handig gebruik van tweedehands spullen. Zij probeerde zoveel mogelijk zelf op te knappen. Tijdens dit bezoek werd duidelijk dat er in de tuin wel iets moest gebeuren. Ten eerste een extra paal met voet om de schutting te stabiliseren. Ten tweede moest de oprijplaat voor haar scootmobiel naar de schuur worden ingekort. Deze was tweedehands aangeschaft maar bleek te hoog te zijn om goed de schuur uit te kunnen rijden.

Onze stichting ging op speurtocht om beide problemen in de tuin te verhelpen. Partner VEGO tuinmaterialen uit Zwijndrecht was bereid een paal met voet voor de schutting beschikbaar te stellen. Zo kan de buurman dit in orde maken.

Voor de oprijplaat benaderde we partner Put Las en Constructiewerk uit Alblasserdam. Johan Put bood hulp aan. De metalen rijplaat werd vakkundig op maat gemaakt.

(Tegen)Prestatie
Mevrouw was heel blij met de ontvangen hulp. Zij vond het aanvankelijk erg moeilijk om hulp te vragen omdat ze altijd gewend was om juist hulp te geven. Deze vrouw heeft altijd veel betekent in de Dordtse wijken en is nog altijd een aanspreekpunt in de buurt met veel ervaring. Ondanks haar beperkingen staat deze dame nog midden in de samenleving. Eigenlijk kunnen we stellen dat mevrouw altijd een Pay It Forward verricht. Dit is niet alleen een tegenprestatie maar ook gewoon een prestatie!

Dit verhaal is geschreven door onze vrijwilliger Richard Koekkoek.

Hou dan vooral ook onze Facebookpagina in de gaten.
Bezoek onze Facebookpagina