Mevrouw vluchtte weg uit Afghanistan en woont nu veertien jaar in Nederland. Samen met haar twee kinderen die op de basisschool zitten, woont zij in Nieuw Lekkerland. Nog altijd vindt moeder de Nederlandse taal lastig. Daarom is het het goed dat zij onze taal thuis op een laptop kan leren. Ook de kinderen maken hun huiswerk op deze draagbare computer.

Roetsj!
Helaas viel mevrouw van de trap met haar laptop onder haar arm waardoor deze stuk ging. Zij liet er iemand naar kijken maar de laptop was niet meer te repareren. Geld voor een andere ontbrak omdat men moet rondkomen van een bijstandsuitkering. Er ontstond nu een drievoudig probleem voor dit drie persoons huishouden. De hulpvraag om deze laptop te herstellen of vervangen bereikte ons via Aafke Schakel, hulpverlener bij het project ‘Jij bent in beeld’.

Onherstelbaar kapot
Stichting ANDERS ging op zoek naar een oplossing. Partner Stacom uit Nieuw Lekkerland werd benaderd. Men onderzocht de laptop en kwam ook tot de conclusie dat reparatie niet haalbaar was. Stacom had gelukkig nog een laptop liggen die gebruiksklaar kon worden gemaakt. De dankbare hulpvraagster heeft deze zelf opgehaald bij dit bedrijf.

Het is geweldig dat moeder en kinderen nu weer gebruik kunnen maken van een degelijke laptop. Als tegenprestatie wordt er nog gekeken naar een Pay It Forward die mevrouw zou kunnen verrichten. Het is mooi dat dat in deze ondersteuning drie mensen zijn geholpen.

Dit verhaal is geschreven door onze vrijwilliger Richard Koekkoek.

Meer van dit soort bijzondere geef-verhalen lezen?
Hou dan vooral ook onze Facebookpagina in de gaten.
Bezoek onze Facebookpagina