Eerst had zij pijn in haar rechter voet, daarna volgden haar heupen en rug. Zelfs op sokken lopen hielp niet. Het deed gewoon te zeer. Een grote likdoorn was de boosdoener. De klachten verergerden doordat mevrouw haar voeten tijdens het lopen zoveel mogelijk wilde ontzien. Een vergroeiing in haar tenen was het gevolg. Een aantal jaar geleden is deze vrouw uit Papendrecht succesvol door een pedicure behandeld. Helaas zijnde klachten teruggekeerd. Mevrouw is rond de dertig en moet met haar zoon rond zien te komen van een bijstandsuitkering. Bovendien moet zij nog steeds betalingsachterstanden aflossen zodat er niet gespaard kon worden. Geen geld en steeds meer pijn dus!

Deze pijnlijke hulpvraag bereikte ons via het Leger des Heils. In dit geval was een belafspraak zinvoller dan een huisbezoek. Tijdens dit gesprek werd het duidelijk dat er actie moest worden ondernomen.

Voeten uit Sliedrecht
Stichting ANDERS benaderde partner Voeten uit Sliedrecht. Medisch pedicure Arja van Houwelingen gaf aan direct te willen helpen. Op korte termijn volgde er een heilzame behandeling. De likdoorn werd weggehaald en teennagels werden netjes geknipt en geverfd. De voetmassage was een weldaad voor de hulpvraagster. Dit was nog niet alles want Arja gaf mevrouw een flesje nagellak en schapenwol voor in de schoen mee. Het is wel zo dat deze voetklachten waarschijnlijk een keer terug komen aldus deze pedicure. Mevrouw is heel dankbaar en blij met deze succesvolle behandeling. Het was voor Voeten uit Sliedrecht de tweede ondersteuning aan onze stichting.

Groeten uit Sliedrecht
Bijzonder aan dit verhaal is dat deze partner met een passend idee kwam als Pay It Forward. Zodat de hulpvrager iets waardevols kan terug doen voor alle ontvangen hulp. Arja stelde voor dat mevrouw iedere zes weken naar het opleidingsinstituut zou komen om als model voor studenten te fungeren. Mevrouw wil dit heel graag doen. Zo ontstond er een mooie win win situatie waarbij hulpvrager en hulpgever elkaar versterken. En dit allemaal door een vruchtbare kruisbestuiving tussen maatschappelijk werk en ondernemerschap. Deze Pay It Forward is eigenlijk een Pedicure It Forward!

Dit verhaal is geschreven door onze vrijwilliger Richard Koekkoek.

Meer van dit soort bijzondere geef-verhalen lezen?
Hou dan vooral ook onze Facebookpagina in de gaten.
Bezoek onze Facebookpagina