Vanuit de bijstand naar een betaalde baan. Geweldig toch! En dan ook nog leren naast je werk zodat door een zorgopleiding je droombaan vindt. Een alleenstaande moeder uit Papendrecht maakte deze moedige stap. Haar zoon zit op de middelbare school. Van haar spaargeld kocht ze een auto om de locatie van haar opleiding beter te kunnen bereiken. Jammer genoeg ging haar computer stuk terwijl zij nog niet meer verdient dan bijstandsniveau. En die computer is juist zo belangrijk voor haar studie. Noodgedwongen werkte mevrouw vaak op de computer van de buurvrouw. Dit was voor beide vrouwen nogal onpraktisch op de lange termijn.

Deze vrouw diende persoonlijk de hulpvraag voor een andere computer in bij Stichting ANDERS via onze website. Er volgde een huisbezoek waarbij de noodzaak van deze hulpvraag duidelijk naar voren kwam.

Gebruikt is ook goed
Wij benaderden onze partner CU Online BV uit Dordrecht. Colin Boiten had al direct iets in gedachten. Maar eerst moest hij nog het één en ander in orde maken aan dit tweedehands exemplaar. Al snel kreeg mevrouw een prima desktop computer met beeldscherm en een actuele versie van Windows. Ze is erg blij dat zij nu prima thuis kan studeren op een comfortabele vaste computer. ‘Hij hielp zelfs met tillen naar de auto’ vertelde ze toen we haar achteraf belden. Deze hulpvrager verdient nog niet meer dan in haar oude situatie maar zij maakte de nobele keuze om dat te gaan doen waar haar hart ligt. Zo zie je maar deze computer was ‘hart’ nodig!

Pay it Forward
Na zelf te zijn geholpen wilde ze ook graag in haar privé omgeving iets betekenen voor een ander. Zo hoorde ze van een een dame van 80 die hulp nodig had met het doen van haar boodschappen. Een kleine moeite maar voor deze dame heel fijn. Na deze kennismaking gaat ze nog regelmatig bij haar langs. Prachtig dat deze dames elkaar via deze weg hebben gevonden.

Dit verhaal is geschreven door onze vrijwilliger Richard Koekkoek.

Meer van dit soort bijzondere geef-verhalen lezen?
Hou dan vooral ook onze Facebookpagina in de gaten.
Bezoek onze Facebookpagina