Warm de winter in!

Er kwam een hulpvraag binnen van een 70-jarige mevrouw. Uit de hulpvraag bleek dat mevrouw geen koelkast had en haar kachels niet werkte. Tijdens het huisbezoek vertelde mevrouw dat haar gaskachels en geiser niet werkten. Mevrouw bracht de afgelopen winter door met veel waxinelichtjes en een elektrisch kacheltje, maar dit bezorgde mevrouw een torenhoge energierekening.
Mevrouw bleek daarnaast ook geen koelkast te hebben. Zij loste dit op door haar producten in de vriezer te bewaren en deze eruit te halen, wanneer het nodig was. Al met al een schrijnende situatie die zo niet langer kon! ANDERS Rotterdam werd ingeschakeld en ging ermee aan de slag

In actie!
Als ANDERS Rotterdam zijn we op zoek gegaan naar een koelkast voor mevrouw. EP Boelaars kwam in actie voor mevrouw en stelde een koelkast mét vriesvak beschikbaar voor mevrouw. Fantastisch hoe mevrouw hier al mee geholpen was. Maar de winter nadert ook weer en als Stichting ANDERS vonden wij dat er ook een actie moest komen rondom de kachels. Onze partner Constructif stelde hun tijd en diensten beschikbaar. Zij zijn bij mevrouw langs geweest en hebben haar kachels en geiser nagekeken. Ontzettend fijn dat zij dit hebben gedaan, want nu het koude weer er weer komt zit mevrouw lekker warm in haar woning!

Pay it Forward
Als Pay it Forward stelt mevrouw haar fiets beschikbaar voor iemand die dat hard nodig heeft. Een prachtige manier om iets voor een ander te kunnen betekenen!

Dit verhaal is geschreven door Ruth Bot

Hou dan vooral ook onze Facebookpagina in de gaten.
Bezoek onze Facebookpagina!