Voortaan een nette voortuin

Een vrouw uit Zwijndrecht woont met haar twee kinderen in een rijtjeshuis. Zij staat er alleen voor. Haar voortuin was sterk verwaarloosd achtergelaten door de vorige bewoners.  Nog altijd was hier niets aan gedaan. Al vier jaar keek zij tegen een lelijke tuin aan. Dit stoorde niet alleen moeder en kinderen maar ook de omgeving. Mamma moest regelmatig de minachtende blik van haar buren incasseren. Terwijl buurtbewoners niet wilden dat hun kinderen met haar kroost speelden.

Tegels zoeken handen

Dit kon zo niet langer, die voortuin was een doorn in het oog. Mevrouw kreeg een tijdje terug een partij tegels van haar vader om deze klus op te pakken. Helaas lukte het haar niet door rugklachten. Geld om dit le laten doen ontbrak. Tenslotte wonen haar ouders te ver weg en haar sociale netwerk is te beperkt.

De hulpvraag  ‘Wie maakt mijn voortuin netter?’ bereikte Stichting ANDERS via Vivenz maatschappelijke dienstverlening. Daarna ging Stichting ANDERS op huisbezoek bij mevrouw, liever gezegd op tuinbezoek. Het was overduidelijk; die tuin is een probleem!

Partner pakt aan

Partner MM Bestratingen uit Dordrecht werd benaderd. Maarten Moree werd voor het eerst door onze stichting benaderd. Maarten was erg enthousiast en wilde direct zorgen dat de tegels gelegd werden. Men ging snel aan de slag. Met drie man sterk werd alles in één middag afgegraven en betegeld. Op een zomerdag begin juli onderging deze voortuin een ware metamorfose.

Dit verdient een snoepje

Mevrouw was erg blij en opgelucht. Zij reageerde uitgelaten: “De mensen van MM zijn superlief en werken snel en netjes! Ik kan voortaan in de voortuin zitten en de kinderen in de gaten houden”. Met plezier zal mevrouw iets terug doen voor de ontvangen hulp. Naar een haalbare Pay It Forward wordt nog gezocht. Opnieuw kwam een nuttige verbinding tot stand middels een steengoed debuut van deze partner. Deze bestrater verdient toch een zakje M&M’s!

Dit verhaal is geschreven door onze vrijwilliger Richard Koekkoek.

De foto’s zijn gemaakt door de hulpvraagster.

Hou dan vooral ook onze Facebookpagina in de gaten.
Bezoek onze Facebookpagina!