Verf geeft kleur en sfeer

Een moeder woont met haar dochters in Dordrecht. Zij werden herhaaldelijk het slachtoffer van huiselijk geweld. Inmiddels ontsieren gaten  de muren en er zit kapot glas in de slaapkamerdeur. De oudste dochter durfde niet meer in haar eigen kamer te slapen. Mevrouw voelde zich niet veilig meer bij haar man. Intussen ligt mevrouw in scheiding, haar man woont elders.

Opknapwerk

Moeder en kinderen moeten overleven van een kale bijstandsuitkering en er zijn schulden. Alle toeslagen worden nog op de bankrekening van haar man gestort.  Soms ontbreekt er zelfs geld voor brood! Mevrouw wil graag in dit huis blijven wonen dicht in de buurt van de scholen van haar kinderen. Dan is echter een opknapbuurt hard nodig.  Moeder wil graag verf en benodigdheden hebben om de woonkamer, slaapkamer, gang en keuken weer eigen te maken.

Zelf aan de slag

De hulpvraag: “Graag verf en schildersspullen om mijn appartement te kunnen verven” bereikte Stichting ANDERS. Er volgde huisbezoek door onze stichting. De medewerkers van Stichting ANDERS begrepen dat het gezin een nieuwe start nodig had en benaderden partner Thuisin Bakker Kleur en Sfeer. Eigenaar Henk voelde direct met het gezin mee en stelde een partij witte verf en alle relevante schildersmaterialen beschikbaar.

Alle verfspullen werden daarna afgehaald bij dit bedrijf. Vervolgens heeft mevrouw alle kamers en de gang wit geschilderd. Bij het indienen van deze hulpvraag toonde deze vrouw genoeg enthousiasme voor een Pay It Forward. Er wordt echter nog gezocht naar een haalbare tegenprestatie. Het is fijn om te zien dat door ons netwerk op de juiste manier in te schakelen een gezin weer in kleur en sfeer mag wonen!

Dit verhaal is geschreven door onze vrijwilliger Richard Koekkoek.

Hou dan vooral ook onze Facebookpagina in de gaten.
Bezoek onze Facebookpagina!