Veilig thuis

Een vrouw uit de Drechtsteden woont in een flat met haar vier kinderen. Zij spreekt slecht Nederlands. Huiselijk geweld deed het gezin veel leed aan. Even leek het wat beter te gaan maar dit was niet van lange duur. Mevrouw besloot te scheiden van haar man. Ze zien elkaar niet meer maar nog steeds is zij bang voor haar gewelddadige ex. Mevrouw leeft van een uitkering en krijgt geen toeslagen. Er was geen geld om het slot op haar voordeur te vervangen.

Deze hulpvraag kwam binnen via het Sociaal Wijkteam die het formulier op de website invulde. Stichting ANDERS pakte dit probleem op en zette er vaart achter. Een huisbezoek was in dit urgente geval niet nodig.

Nieuw slot en nieuwe sleutels
Partner Safe Beveiliging uit Barendrecht werd benaderd. Dit bedrijf had al eerder bijgesprongen om hulpvragen van Stichting ANDERS op te lossen. Zodoende werd het slot in de voordeur op korte termijn vervangen.

Weer veilig gevoel in huis door snelle hulpverlening
De rust is nu weer terug gekeerd in haar huis door het veilige gevoel van een nieuw slot. De scheidingsprocedure loopt, inmiddels is haar ex-man uitgeschreven op dit adres. Er word gezocht naar een geschikte Pay It Forward als tegenprestatie voor de ontvangen hulp. Het is prachtig om te zien dat dit binnen twee dagen kon worden gerealiseerd. Opnieuw maakte Stichting ANDERS een waardevolle verbinding tussen een hulpvrager en een maatschappelijk betrokken ondernemer.

Dit verhaal is geschreven door onze vrijwilliger Richard Koekkoek

Wist jij dat je tegenwoordig ook je verjaardag ANDERS kunt vieren? Meld jezelf aan en zet rond je verjaardag iemand in kwetsbare omstandigheden in het zonnetje!
Klik hier om ook jouw verjaardag ANDERS te vieren!