Van huis naar ‘thuis’

Als je woonkamer zo’n bouwval is dat je geen vrienden en familie durft uit te nodigen om een verjaardag te vieren. Dat is een serieuze zorg. Wij waren blij dat de hulpvraag ons als stichting bereikte.

Huis zonder thuis
Een alleenstaande moeder in Hendrik-Ido-Ambacht trok aan de bel toen ze merkte dat ze hierdoor mensen buiten de deur ging houden. Toen zij en haar kids het huis betrokken waren de muren beplakt met verschillende soorten oud behang waardoor het maar niet ging voelen als een thuis. Zelf had zij echter niet de middelen en mogelijkheden om dit aan te pakken dus belden wij onze partner HomeFlex.

Tijd voor actie
Homeflex gaf direct aan dat ze graag wilden helpen en de klus werd ingepland. Personeel en materiaal stelden zij beschikbaar om dit gezin een woonkamer te creëren waar je blij van wordt. De muren werden behangen en geverfd en door hun inzet maakten zij van dit huis weer een thuis.

Verrassing
Toen mevrouw jaren geleden het huis betrok zat ze in een zwaar dal. Ter bemoediging had ze een mooie Bijbeltekst op de muur geschreven. Later beplakte ze deze met losse stukken behang. Maar nu het oude versleten behang van de muur kwam werd ook de tekst weer zichtbaar. Een bijzonder moment voor mevrouw omdat ze inmiddels ook weer zoveel verder is gekomen in haar leven. Ze wilde graag nog op de foto samen met de tekst.

Feest
Met een grote lach vertelde mevrouw hoe blij en dankbaar zijn dat ze nu een mooie, schone woonkamer hebben. Een plek waar ze zich thuis kunnen voelen én waar ze weer mensen durven uit te nodigen. Dankzij HomeFlex kan ook hier weer feest worden gevierd!

Dit verhaal is geschreven door onze coördinator Caroline van Dijke.

De foto’s bij dit verhaal zijn gemaakt door onze vrijwilligster Lisette den Hollander van Lizz Fotografie.

Heb je al gehoord over ons seminar Nederland = ANDERS met Jan Peter Balkenende?
Klik HIER voor meer info, bestel snel een kaart en ondersteun ons werk!