Van gebladderd behang naar nette muur

Een behangetje aan de muur is enorm gezellig, maar er komt een keer een moment dat je behangetje zijn tijd heeft gehad en dan gaat het eraf bladderen. Bij dit gezin uit Papendrecht was dit al twee jaar het geval. Helaas hadden ze geen geld om nieuw behang of wat verf te kopen om de muren weer een tintje vrolijkheid te geven.

Pech
Het gezin bestaat uit een vader, een moeder en vier kinderen onder de zeven jaar. Het loopt allemaal niet heel makkelijk bij dit gezin. Moeder is slechthorend. Daarnaast hebben de kinderen allemaal hun eigen problematiek en daarom zitten ze ook allemaal op een andere school. De auto is een aantal weken terug ook nog eens kapot gegaan wat extra lastig is met al die verschillende scholen waar moeder nu elke dag heen moet fietsen met haar kinderen. Ondanks het inkomen van vader heeft het gezin het financieel zwaar.

Dit gezin krijgt hulp vanuit diverse instanties en ook de lokale kerk steunt hen waar ze kunnen. Denk hierbij aan koken, oppassen en andere noodzakelijke ondersteuning. De woonkamer is echter een plek waar de ouders zich voor schamen. Omdat de hulpverlener van Eleos zag dat  ook hier hulp bij nodig was werd er contact opgenomen met Stichting ANDERS.

Nieuwe verf
Wij kwamen uiteindelijk bij De Winter Kleur terecht. Zij wilden heel graag iets voor dit gezin betekenen door verf te leveren.  De begeleidster van het gezin heeft de verf opgehaald en kreeg daar ook gelijk verfmaterialen bij om de klus te kunnen klaren. Vrijwilligers van Stichting Present stonden klaar om de muren te sauzen. Het uiteindelijke resultaat is heel mooi geworden en het gezin is ontzettend blij met de verf.

Dit verhaal is geschreven door onze vrijwilliger Lydia van Utrecht.
De foto’s bij dit verhaal zijn gemaakt door de vrijwilligers van Stichting Present.

Wist jij dat je tegenwoordig ook je verjaardag ANDERS kunt vieren?
Meld jezelf aan en zet rond je verjaardag iemand in kwetsbare omstandigheden in het zonnetje!
Klik hier om ook jouw verjaardag ANDERS te vieren!