Van een kaal huis naar een warm thuis

Spelen op een kale ondervloer. In een huis zonder gordijnen, met vuilniszakken tegen de ramen getapet en gaten in de muur. Twee jonge ouders in Rotterdam Noord willen hun woning dolgraag leefbaarder maken voor hun dochtertje van drie jaar. Hun financiële situatie maakt dit helaas onmogelijk. Gelukkig wordt er hulp ingeschakeld.

Beekink over de vloer

Het wijkteam Oude Noorden, dat het gezin sinds een paar maanden ondersteunt, roept de hulp in van Stichting Anders. Aan de slag dus. Allereerst maar eens die kale vloer aanpakken. Via via komen we terecht bij Beekink Installatieadviseurs uit Capelle aan den IJssel. Het bedrijf heeft een grote partij vloertegels over en wil deze graag doneren. De mannen zijn bovendien bereid om de tegels zelf te komen brengen. Ze nemen zelfs wat kleding en speelgoed mee voor het meisje.

Een paar studenten, vrijwilligers van Stichting Present, komen vervolgens met een snijapparaat langs om de boel netjes in de woning te leggen. Wat een verschil. De bewoonster is er heel blij mee: ‘Ze hebben hun werk supergoed gedaan.’

1+1=3

Maar er zijn nóg meer partijen die de familie verder willen helpen. Zo heeft onze partner fairf, een Rotterdamse producent van duurzame verf, 5 liter muurverf beschikbaar gesteld om de muren een opknapbeurt te geven. Colors@Home Ingrid & Aschwin aan de Schieweg zorgt voor nieuwe raambekleding: een rolgordijntje voor de kinderkamer en een kant-en-klaargordijn voor de grote slaapkamer.

Aanzet tot meer

Er zijn voor deze hulpvraag dus meerdere mensen en bedrijven in actie gekomen. Dankzij hún hulp begint het huis van het jonge gezin steeds meer op een echt thuis te lijken. En kan het dochtertje weer gerust op de grond spelen. De veranderingen zijn bovendien een aanzetje voor het jonge stel om te kijken wat ze zelf nog kunnen regelen om hun huis bewoonbaarder te maken.

Dit verhaal is geschreven door onze vrijwilligster Marjolein Wevers

Op 11 september organiseren wij een inspirerend seminar met Omdenken!
Wil jij er ook bij zijn en door je aanwezigheid het werk van ANDERS ondersteunen?

Klik hier voor tickets en meer informatie