Vakman redt vrouw uit bouwput

Een Dortse bewoonster komt na een burn-out in een zware tijd terecht. Ze is hierdoor  noodgedwongen veel thuis maar vind onvoldoende rust. De woning is erg druk.  Overal felle kleuren, gedateerde schrootjes aan de wanden en een overheersende schoorsteen in de woonkamer. Kortom onrust! Mevrouw woont alleen maar ging eerst samen een vriendin aan de slag. Zij begon met het wit schilderen van de muren terwijl haar vriendin probeerde de schoorsteen te stucen. Resultaat: zwaar onvoldoende. Mevrouw beschikte zelf niet over de financiële middelen om deze kostbare klus te laten uitvoeren.

Woonkamer makeover
Deze hulpvraag bereikte Stichting ANDERS via een kerk uit Dordrecht. Een vrijwilliger van Stichting ANDERS ging op huisbezoek. Haar eerste reactie: ‘De woonkamer leek wel een bouwput’. Partner Metselbedrijf Leenman BV was meteen bereid om te helpen. Dingeman Leenman zette een ervaren stukadoor op deze klus. Deze vakman maakte er met zijn pleisterspaan iets moois van. Een woonomgeving die mevrouw veel rust geeft.

Rust stimuleert creativiteit
Mevrouw is erg enthousiast over haar nieuwe leefomgeving en wil graag iets terug doen voor een ander. Zij blijkt erg creatief te zijn. Er wordt gezocht naar een geschikte tegenprestatie manier zodat mevrouw met plezier iets voor iemand kan betekenen. Zo creëert een rustige woonkamer de ruimte om iets terug te doen voor anderen in de maatschappij die een helpende hand kunnen gebruiken.

Dit verhaal is geschreven door onze vrijwilliger Richard Koekkoek

De foto’s bij dit verhaal zijn gemaakt door onze vrijwilliger Joost Bastiaans tijdens een bezoek aan Metselbedrijf Leenman in Sliedrecht.

leenman-2leenman-3
leenman-4
leenman-6
Eigenaar Dingeman Leenman bij Metselbedrijf Leenman in Sliedrecht

Stem jij ook op ANDERS?

ANDERS is genomineerd voor de KANS inspiratieprijs 2018! Heb je 30 seconden om ook op ons te stemmen?
Doe dat dan snel even via deze link. Bedankt voor je steun!

kansfonds