Tientallen Rotterdamse pyjama’s voor de allerkleinsten

We genieten van de diversiteit aan ondersteuning vanuit het netwerk. Ook in Rotterdam. Zo mochten we een mooie verbinding leggen tussen een van onze partners en een locatie van het Leger des Heils.

Slaaprituelen en hechting
Op de beschermde woonvorm wonen jonge moeders met hun kleine kinderen. Ze komen van de straat of zijn ongewenst zwanger geworden. Er is veel zorg en aandacht voor de moeders maar niet altijd is alles voorhanden. Zo worden er regelmatig kleertjes gedoneerd voor de baby’s en peuters, maar daar zitten bijna nooit pyjamaatjes tussen. De baby’s gaan vaak in hun gewone kleren naar bed. Een pyjama zou een waardevolle bijdrage zijn voor de hechting tussen moeder en kind én om de moeders slaaprituelen aan te leren.

Één belletje was genoeg
Wij benaderden een nieuwe partner uit ons netwerk, een textielgroothandel uit Rotterdam. Één belletje was genoeg en een dag later werd er een grote doos met wel 40 pyjama’s in verschillende maten opgestuurd naar de locatie. Waarom? Simpelweg omdat ze graag helpen vanuit hun onderneming. De bovenstaande foto kregen we nog toegestuurd door het team van het Leger des Heils die samen met de moeders heel blij zijn met de ondersteuning.

Hier worden we allemaal mooier van
Wat bijzonder wanneer de bereidheid om te geven samen valt met een hulpvraag. Een manier om dichter bij elkaar te staan als samenleving en elkaar te helpen waar mogelijk. Daar worden we allemaal mooier van!

Bovenaan het verhaal: medewerkers Gerdien en Leon van het Leger des Heils
Hieronder: een aantal pyjama’s die als ondersteuning werd ontvangen

pyjama-verhaal-2

Hou dan vooral ook onze Facebookpagina in de gaten.
Bezoek onze Facebookpagina!