Stress om gesprekken over geld

Een man uit Dordrecht kan door omstandigheden niet goed voor zijn eigen financiën zorgen. Daarom heeft de rechter op verzoek een beschermende maatregel over de geldzaken van meneer genomen zodat er sprake is van bewind. Meneer kreeg hulp bij de financiën van zijn bewindvoerder zodat deze rechthebbende elke week leefgeld ontvangt. Steeds hadden beide heren intensief contact over de inkomsten en uitgaven welke regelmatig door de rechter worden gecontroleerd. Echter de communicatie tussen rechthebbende en bewindvoerder verliep niet goed. Meneer voelde zich niet op zijn gemak en kon zich niet goed uiten. Dit leverde meer en meer stress op. Deze man had dringend een andere bewindvoerder nodig. Er was echter één probleem. Dit kan alleen via een advocaat in gang worden gezet. Helaas kon meneer dit niet betalen.

Sociaal optreden advocaat
Deze juridische hulpvraag die al vanaf december 2017 speelde, bereikte Stichting ANDERS via het Sociaal Wijkteam in Krispijn. Stichting ANDERS ging op zoek naar een bereidwillig advocatenkantoor in onze regio. Na het nodige speurwerk volgde er een contact met Eline Visscher van Visscher & De Heuvel Advocaten. Dit is een betrokken advocatenkantoor uit Papendrecht, gevestigd op het Erasmusplein nabij het centrum. Elise wilde deze hulpvraag gelijk oppakken en handelde kordaat. Meneer heeft intussen een nieuwe bewindvoerder toegewezen gekregen.

Beter bewind
Dit is bij de hulpvrager in goede aarde gevallen. De communicatie over de financiën verloopt nu honderd procent prettiger, zoals Meneer het mooi verwoorde. Dit goede gevoel geef hem eindelijk weer rust in zijn hoofd, ‘100% rust’. Het klikt gewoon veel beter met de nieuwe bewindvoerder. Meneer wil graag iets terug doen voor de ontvangen hulp. Er wordt reeds gekeken naar een geschikte Pay It Forward die binnen zijn mogelijkheden ligt. Opnieuw ontstond er een prachtige verbinding tussen een hulpbehoevende, sociale instelling en een juridische dienstverlener.

Dit verhaal is geschreven door onze vrijwilliger Richard Koekkoek

Hou dan vooral ook onze Facebookpagina in de gaten.
Bezoek onze Facebookpagina!