Stichting ANDERS Rotterdam van start vanuit Bewonersorganisatie Blijdorp (persbericht)

7 maart 2019

Sinds deze week huist er in Blijdorp een nieuw sociaal initiatief: Stichting ANDERS Rotterdam. De stichting heeft onderdak gevonden bij Bewonersorganisatie Blijdorp.

Stichting ANDERS verbindt heel concreet lokale noden van kwetsbare bewoners aan lokale ondernemers die hiervoor in actie willen komen. Vervolgens wordt ook elke hulpvrager uitgedaagd tot een goede daad aan iemand die zijn/haar hulp kan gebruiken. Of het nu een hovenier is die in actie komt voor een bewoonster met reuma, of een accountant die iemand helpt met ingewikkelde belastingaangifte, niets is de stichting te gek. Op de website zijn tal van voorbeelden van ondersteuning te lezen.

De stichting is in de regio Drechtsteden al ruim 3 jaar actief. Sinds afgelopen zomer draaien ze in Rotterdam Noord een experiment dat nu vaste vorm heeft gekregen met een eigen werkplek waar met twee man sterk wordt gewerkt aan mooie hulpvragen die de stichting ontvangt. Momenteel wordt de werkplek in Blijdorp 3 dagen per week bemand door initiatiefnemer Robert en stagiair David.

Initiatiefnemer Robert de Heer: “We zijn dankbaar voor de werkplek bij Bewonersorganisatie Blijdorp en de gastvrijheid hier. Het is een mooie, centrale plek in Rotterdam Noord, het gebied waar we ons momenteel op focussen. We hopen dan ook veel te kunnen betekenen voor bewoners die zichzelf op een bepaald punt niet kunnen redden. Daarvoor komen wij graag in actie met betrokken ondernemers uit ons groeiende netwerk. We geloven zeker dat dit initiatief ook in Rotterdam veel kan gaan betekenen, want ook bij ons staat ‘geen woorden, maar daden’ centraal.”

Stichting ANDERS is momenteel op zoek naar:

• Ondernemers die enthousiast worden om betrokken te raken in dit ondernemersnetwerk vol betekenis
  • Vrijwilligers die actief willen worden als huisbezoeker, fotograaf of verhalenschrijver

Meer informatie over stichting ANDERS is te vinden op de website van de stichting: www.stichtinganders.nl of volg ze op Facebook.

Op de foto: v.l.n.r.: Ans en Fred van de Bewonersorganisatie en David en Robert van Stichting ANDERS.