Spoed verhuizing

Een man uit een antikraakpand in de Drechtsteden vergaat het niet zo goed. Hij moet binnenkort worden opgenomen bij De Hoop ggz in Dordrecht. Hij heeft schulden en staat onder bewind. Door zijn minder stabiele toestand ontving hij bedreigingen op zijn woonadres. Voor zijn veiligheid moest hij binnen een week verhuizen naar een andere wijk.

Vers in het hoofd
Deze hulpvraag bereikte Stichting ANDERS via onze huizenbezoekster die tevens begeleidster is bij Welzijnswerk Molenwaard. Concreet samengevat omschreef zij het probleem; ‘We hebben wel handen maar geen vervoer voor deze verhuizing’. Toen Robert de Heer, directeur van Stichting ANDERS, dit hoorde dacht hij direct aan partner Ford Wensveen. Dit autobedrijf had al eens aangeboden om bij te springen in dit soort gevallen.

Vlot vervoerd
Nico Treure van Automobielbedrijf Wensveen B.V. te Alblasserdam vond dit een kleine moeite en stelde direct een busje beschikbaar. Doordat meneer weinig inboedel had, hoefde men maar een paar keer te rijden naar de andere woning in Streefkerk. In slechts twee dagen was alles geregeld.

De hulpvrager is erg opgelucht en kan nu rustig beginnen aan zijn behandeling bij De Hoop ggz. Over een paar maanden, als meneer wat stabieler is, wordt gekeken naar  een haalbare Pay It Forward zodat meneer iets terug kan doen. Op deze manier kwam een snelle verbinding tot stand waarbij het een voordeel is dat onze huizenbezoekster ook in het Welzijnswerk opereert.

Dit verhaal is geschreven door onze vrijwilliger Richard Koekkoek

Hou dan vooral ook onze Facebookpagina in de gaten.
Bezoek onze Facebookpagina!