Slaap zacht

Een vrouw moest op jonge leeftijd vluchten uit Eritrea. Zij belandde in Nederland met haar moeder. Inburgering heeft grote prioriteit. Mevrouw heeft regelmatig een tolk nodig. Daarnaast maakt zij gebruik van Vluchtelingenbegeleiding Sliedrecht. De relatie tussen moeder en dochter is niet goed. Het contact was zo slecht dat zij niet meer thuis kon wonen. Haar nichtje woonde ook een tijdje bij hen in maar zij vluchtte naar het Leger des Heils. Vluchtelingenbegeleiding wil niet dat dit mevrouw ook overkwam en dus zijn zij op zoek gegaan naar woonruimte voor de dochter. Gelukkig heeft zij nu een flat in Sliedrecht toegewezen gekregen.

Mevrouw heeft bij de Sociale Dienst een lening aangevraagd voor de inrichting van haar flat. Zij kon niet sparen want haar inkomen moest ze afstaan aan haar moeder. Als de lening rond is, kan zij meubels kopen. Deze hulpvraagster heeft door haar wilskracht en inzet ergens goedkoop zeil, behang en verf op de kop weten te tikken.

Slaap zacht
De volgende hulpvraag bereikte ons via de hulpverleenster van Vluchtelingenbegeleiding: ‘Ik heb dringend een bed en witgoed nodig maar ik kan ik dit zelf niet betalen’. Stichting ANDERS koos er voor om het bedprobleem op te lossen. Een ledikant, een matras, een kussen en beddengoed waren noodzakelijk voor een goede nachtrust. Stichting ANDERS benaderde één van haar partners, een beddenzaak uit de regio. Dit bedrijf bezorgde een een matras en beddengoed keurig bij mevrouw thuis.

Nieuwe kansen
Mevrouw woont nu in leeg huis maar is eindelijk weg bij haar moeder. Zij wil zich op haar toekomst richten in Nederland. Dit betekent eerst goed Nederlands leren en dan een opleiding tot bejaardenverzorgster volgen om aan de slag te kunnen. Ze is erg blij en dankbaar om eindelijk fatsoenlijk in haar eigen huis te kunnen slapen. Deze vrouw heeft een zetje in de goede richting gehad. Zij gaf duidelijk aan graag iets terug te willen doen. Naar een mooie Pay It Forward wordt dan ook gezocht. Het is prachtig om te zien dat ook deze vrouw uit een ver land nieuwe kansen krijgt.

Dit verhaal is geschreven door onze vrijwilliger Richard Koekkoek

Hou dan vooral ook onze Facebookpagina in de gaten.
Bezoek onze Facebookpagina!