Rotterdamse verf geeft kwetsbaar gezin weer kleur

De hulpvraag kwam bij ons binnen via een medewerkster van een Wijkteam in Rotterdam Noord. Ze is al langere tijd betrokken bij een gezin waar het water tot aan de lippen staat. De woning was in bedroevende staat en de alleenstaande moeder van 4 kinderen was zelf niet in staat om de woning weer gezond te krijgen. Er werd uit meerdere hoeken hulp ingeschakeld, onder anderen om te schilderen. Maar de grote vraag was; waar vinden we al die verf nu het gezin zelf geen financiële middelen heeft?

Op zoek naar ondernemerskracht
Als stichting ANDERS houden we ervan om hulpvragen aan te pakken waar alle bestaande eigen mogelijkheden al zijn benut. Het past ons goed om op dat moment de uitdaging aan te nemen en op zoek te gaan naar een ondernemer die wil ondersteunen en verlichting wil brengen in iemands leven.

Uitstekende kleurkeuze voor een frisse woning
We doken ons netwerk in en via partner Baril Coatings kwamen we uit bij het Rotterdamse bedrijf Fairf. De naam zegt het al. Duidelijk een onderneming die eerlijk en duurzaam midden in de samenleving wil staan. Eigenaar Laurens van Dort was enthousiast om dit gezin van een frisse en nieuwe laag verf te voorzien. De moeder van het gezin werd uitgenodigd om bij Fairf op kantoor mooie kleuren uit te zoeken voor de verschillende ruimtes in de woning. Er werd gekozen voor blauw, licht roze en wit. Een uitstekende keuze en combinatie vond ook Laurens van Fairf.

Rotterdamse samenwerking
De verf wordt as we speak klaargemaakt en binnenkort netjes bij het gezin thuis geleverd. Een bijzonder combinatie en samenwerking tussen het welzijnswerk, lokale vrijwilligers en een Rotterdamse onderneming die deze ondersteuning mogelijk maakt.

We wensen mevrouw toe dat ze zal genieten van een gezondere woning voor haarzelf en haar kinderen. Samen maken we zo Rotterdam mooier…én kleurrijker!

Wist jij dat je tegenwoordig ook je verjaardag ANDERS kunt vieren? Meld jezelf aan en zet rond je verjaardag iemand in kwetsbare omstandigheden in het zonnetje!
Klik hier om ook jouw verjaardag ANDERS te vieren!