Het gezin bestaat uit vader, moeder en twee zoontjes. Omdat hun woning aan vervanging toe is, heeft de familie een nieuwe woning met “verhuisvergoeding” gekregen. Echter vallen ze onder bewindvoering, wat betekent dat hun bewindvoerder de “verhuisvergoeding” heeft ingehouden en hier kunnen ze dus geen gebruik meer van maken. Verder is er geen geld voor de verhuizing of stoffering van de nieuwe woning. Aangezien ze een bijstandsuitkering ontvangen, is het ook onmogelijk om te sparen of dingen aan te schaffen. Ook al heeft het gezin wat kleine spullen overgebracht naar hun nieuwe woning, toch gaat zo’n verhuizing altijd gepaard met het nodige “sjouwwerk” en laten ze daar nou net hulp bij nodig hebben.

Samen aanpakken
Aangezien de familie geen groot netwerk heeft, zouden ze graag hulp willen bij verhuizen en overbrengen van het zware meubilair. Voor het overbrengen van de meubels zou er wel iemand moeten komen die een verhuiswagen kan en mag besturen. Ook is het noodzaak dat er een verhuislift komt, want de familie woont driehoog en er is geen lift aanwezig. Zelfs hun nieuwe woning is niet op de begane grond, dus zo’n verhuislift is dit geval geen overbodige luxe. Maar hoe ga je dit allemaal regelen zonder de juiste middelen?

Bovenstaande hulpvraag kwam bij ons binnen, via de maatschappelijke begeleider van de familie. Natuurlijk besloot Stichting ANDERS met behulp van een aantal anderen, deze familie te helpen. Zo was de held van de dag: Wim de Koning, van autobedrijf M. de Koning. Hij stelde namelijk een bestelbus inclusief chauffeur beschikbaar. De spullen konden gelukkig via een verhuislift naar beneden worden gebracht, de lift werd door Express movers gratis ter beschikking gesteld. Nu moesten we alleen nog een aantal extra handen erbij hebben. Ja hoor, daar waren de vrijwilligers van HIP Helpt! Iedereen heeft zijn/haar steentje bijgedragen en aan het einde van de middag was alles verhuisd. De goede samenwerking tussen verschillende bedrijven zorgde voor een positief eindresultaat en een tevreden gezin.

Iedereen die zich heeft ingezet voor dit project, ontzettend bedankt voor jullie hulp. Ook namens de begeleider van de familie!

Dit verhaal is geschreven door onze vrijwilliger Sarina Dijkshoorn-Horsman