Een tijd geleden kwam er via Stichting Present een hulpvraag binnen van een alleenstaande moeder uit Rotterdam. Zij leefde samen met haar 3 kinderen van een bijstandsuitkering en hadden net een heftige periode achter de rug. Ze was zojuist gescheiden van haar man, maar dit had de nodige sporen achtergelaten in het huis. Haar ex-man had met graffiti vele muren in het huis ondergespoten met leuzen en ook de deuren waren kapotgeslagen. Iedere dag werd deze moeder en haar kinderen geconfronteerd met het verleden. Juist dit maakte het zo lastig om een nieuwe start te maken.

Alle hens aan dek
Samen met Stichting Present zijn we een plan gaan maken hoe we deze mevrouw het beste kunnen helpen. Eerst zijn we gaan kijken wat er allemaal moest gebeuren. De woonkamer, slaapkamers, deurposten en trap moesten geverfd wordener waren gordijnen nodig voor de woonkamer en de deuren moesten nodig vervangen worden, omdat deze kapotgeslagen waren.

De zoektocht naar ondernemers die konden helpen begon! Allereerst hebben we onze partner Simonis Verf het verhaal voorgelegd en gevraagd of zij iets konden betekenen. Hans van Simonis Verf is zelf langs geweest bij het huis van mevrouw en heeft gekeken wat er allemaal nodig was. Hierbij is aangegeven dat de woonkamer en slaapkamer de meeste prioriteit hebben om geverfd te worden. Nadat Hans de woning had bekeken heeft hij besloten om met Simonis Verf niet alleen de verf voor de woonkamer en slaapkamer mogelijk te maken, maar ook voor de gangen, kozijnen, trap en plafonds en daarnaast ook nog alle benodigdheden zoals kwasten, rasters en emmers. Fantastisch! Wat ontzettend fijn om zo geholpen te worden!

Partner Decolux berichtte ons dat zij een grote partij gordijnen voor ons hadden. Dit was ook een geschenk, aangezien mevrouw hard gordijnen nodig had in de woonkamer. Dankzij Decolux hangen er nu prachtige gordijnen in de woonkamer van mevrouw en kan niet iedereen meer naar binnen kijken bij mevrouw.

Toen ook de gordijnen geregeld waren zochten we alleen nog deuren. Dit was een ietwat lastigere opdracht en kostte iets meer tijd. Maar via helpende connecties kwamen we terecht bij MYN Makelaars die nog een aantal deuren had staan. Precies het aantal wat mevrouw ook nodig had in huis, perfect!

Iets extra’s
Nadat we mevrouw en haar kinderen beter hadden leren kennen bleek het jongste zoontje van mevrouw altijd een eind naar school moest lopen. Dit kwam omdat mevrouw geen fiets had om haar zoontje te brengen. Vanuit het niets belde partner Constructif naar ANDERS Rotterdam dat zij een damesfiets hadden staan en of wij wisten of iemand deze kon gebruiken. Een prachtige match was gemaakt! Op de dag van bezorging moesten de banden nog even opgepompt worden, gelukkig stond collega Aart klaar om dit te doen!

Wat ontzettend mooi om te zien hoeveel ondernemers bereid waren om mee te denken en te helpen in deze hulpvraag. Ondernemers bedankt! Mevrouw denkt momenteel nog na over een mooi Pay it Forward.

Dit verhaal is geschreven door coördinator Mariëtte van der Veer