De maand Maart stond in het teken van veel vragen voor vloeren voor kwetsbare Rotterdammers. Dit is vaak een hoge kostenpost en lastig goed te regelen met een klein budget.

Dit keer kregen we voor een alleenstaande moeder die net uit de toeslagenaffaire komt en daardoor een huis toegewezen heeft gekregen, een speciaal aanbod. Het aanbod kwam van een partner van onze collega’s ANDERS Drechtsteden; Facet Ridderkerk heeft een vloer beschikbaar. Een hele mooie! Wooncompas en Facet zijn een pilot gestart. De vloeren zijn afkomstig vanuit mutatiewoningen of van nieuwe huurders, en deze worden aangeboden voor een tweede leven. De pilot staat in het teken van duurzaamheid, recyclen en weggooien is zonde.  Eveline van Facet Ridderkerk dacht meteen met ons mee over hoe we konden zorgen dat deze vloer bij de alleenstaande moeder terecht zou kunnen komen.

Samen met de technische en handige mannen van het bedrijf Lumeco die een groot hart hebben voor kwetsbare Rotterdammers bedachten we een plan. Bas van Lumeco was bereid om te helpen. Hij heeft in de ochtend heel voorzichtig de vloer weggehaald en vervolgens naar de moeder gebracht, wat een cadeau! Met elkaar kunnen we zo heel wat organiseren en mensen uit de brand helpen!

Dankjewel Lumeco voor de hulp!