Constructif is een partner van ANDERS Rotterdam gefocust op design & construct en onderhoud binnen 1 bedrijf. Maar zij doen meer, samen met ons denken zij mee hoe we materialen en producten voor huizen van onze hulpvragers kunnen realiseren. Door hun werk komen zij mogelijkheden tegen om producten te kunnen overnemen en weggeven aan kwetsbare Rotterdammers. Zo ook deze week voor M. die zeer gewenste gordijnen ontving!

1. is een jongeman van 33 jaar en woont nu 5 maanden in zijn toegewezen woning. Hij is alleenstaande vader van twee kinderen en heeft veel tijd gestoken in zijn lessen om Nederlands goed te leren spreken. Dit gaat lastig want door corona zijn de lessen vooral online en kan hij nergens naartoe om zijn Nederlandste oefenen. Hij was echt blij met zijn nieuwe woning, maar hoe krijg je alles geregeld voor een klein budgettemidden van corona-maatregelen en als je de taal nog niet helemaal bezit? Samen met zijn hulpverlener denken we mee en proberen we hem te helpen met de essentiele dingen in huis, zoals gordijnen! Constructif kwam deze mooie grijze gordijnen tegen en helpt hem graag uit de brand. Wishal kwam met een grote glimlach (achter zijn mondkapje) en samen hebben we een plan gemaakt waar alles komt te hangen. Vol trots vertelt M. over zijn lessen en dat bijna klaar voor zijn examens is volgende week. Dan kan hij weer verder en op zoek naar werk. Want iets bijdragen aan de maatschappij..dat willen we toch allemaal?

Maar Constructif ging deze maand nog verder! Voor kerst mochten de Constructif-medewerkers een kerstpakket samenstellen in een online winkel. Hierbij was nog wat budget over en daarvan mochten wij producten uitkiezen om onze hulpvragers te helpen, wat een cadeau!

Zo hielpen we bijvoorbeeld een alleenstaande moeder die na de toeslagenaffaire eindelijk een huis toegewezen heeft gekregen met een serviesset en een waterkoker. En hebben we een jonge man die een jaar nachtopvang een huis heeft gekregen met een bordenset!

Bedankt Constructif voor alle hulp!