In de tuin zitten met mooi weer daar wordt iedereen gelukkig van. Maar wat als dit niet kan? Omdat je in een rolstoel zit en er grote gaten in je tuin zitten. Het overkwam onze hulpvraagster. Haar noodkreet kwam voorbij op RTV Rijnmond en op bijzondere wijze mochten wij samen met 2 ondernemers in actie komen.

Onverwachte tegenslag
Mevrouw liep 5 jaar terug de ziekte van Lyme op door een tekenbeet. Samen met haar vriend had net daarvoor een huis gekocht en waren het huis aan het verbouwen geweest, maar zouden de tuin later aanpakken. Door de ziekte van Lyme is zij in een rolstoel terecht gekomen. Maar de tuin was onbegaanbaar voor haar rolstoel. Tussen de tegels zaten grote groeven waardoor ze met haar rolstoel vast bleef zitten en ze daardoor ook pijnlijke klappen in haar rug kreeg. Het geld wat ze hebben gaat vooral op aan de medicijnen. Haar droom is om weer buiten te kunnen zitten samen met haar varkentje Bacon.

Ondernemers aan de slag met hulpvraag
Björn van Elzinga Tuinen klopte aan bij ANDERS en gaf aan dat hij wilde helpen in deze vraag. Wel waren er nog tegels nodig. Wij gingen aan de slag met het zoeken naar de juiste ondernemer die ook wilde helpen in deze vraag. We vonden Tegelhandel Boer bereid om tegels te leveren én Gemeente Nissewaard was degene die het zand wilde leveren. Er kon een nieuwe tuin aangelegd gaan worden!

Eindelijk een nieuwe tuin
Maandagochtend 6 mei was het zover. De tuin zou aangelegd worden bij mevrouw. Elzinga Tuinen was rond 7.30u al aanwezig om alle tegels eruit te halen en het zand in de tuin te leggen. Tegelhandel Boer kwam tegen negen uur de tegels brengen, het echte werk kon gaan beginnen. Dinsdag 7 mei was de tuin af en kon mevrouw samen met haar vriend en varkentje Bacon weer zelfstandig de tuin in. Als klap op de vuurpijl schonk Björn bloemetjes, zodat zowel de voor- en achtertuin er weer fleurig bijstaan!

Filmpje en verslag RTV Rijnmond
Bekijk hier het verslag en filmpje van RTV Rijnmond:
Na oproep op Radio Rijnmond: de tuin van Lyme-patiënt wordt rolstoelproef.’

De foto’s bij dit verhaal zijn gemaakt door onze vrijwilligster Corina Giethoorn