Een dakloze alleenstaande man deed mee aan het project Housing First van het Leger des Heils. Niet veel later mocht hij de sleutels van zijn nieuwe Housing First woning in ontvangst nemen. Een leuke woning die deels al ingericht bleek te zijn, waar de vloer al in lag en de meubels al klaar stonden. Toch miste er nog iets om dit huis echt zijn thuis te laten voelen. De woning oogde namelijk nogal somber omdat de muren nog van beton waren. Onze hulpvrager was vrij zeker van zijn zaak en zou het liefst crème kleurige muren hebben in zijn huis.  Helaas doordat hij een geruime tijd op straat leefde en schulden had, was het niet mogelijk om zelf deze verf te kopen.

Uitdaging

Zijn hulpverlener van het Leger des Heils stuurde deze hulpvraag naar ons toe in de hoop dat wij misschien iets voor hem zouden kunnen betekenen. Alleen de verf moesten wij regelen, het schilderen zou worden gedaan door Stichting Present. Meteen zijn wij in ons partnernetwerk gedoken, om zo snel mogelijk aan verf te komen. Wat normaal een makkelijke opgave is, bleek nu toch net even wat lastiger. Al onze verfpartners passeerde de revue, maar helaas vonden we niet wat we zochten.

Stoute schoenen

Omdat de datum al vast stond wanneer de muren van deze man geschilderd zouden worden, hadden we niet veel tijd meer. Tijdens het bellen van onze partners kregen wij een naam van een verfwinkel, genaamd Bierens in Rotterdam door. We trokken onze stoute schoenen aan en belde ze meteen op. Na het vertellen van het verhaal van onze hulpvrager bleken ze bij Bierens heel enthousiast te zijn en wilde ons graag helpen. We regelde de verf voor de woning, inclusief kwasten en voorstrijk waarna stichting Present de muren heeft geverfd. Onze hulpvrager is goed het nieuwe jaar in gegaan en is erg dankbaar voor de hulp die hij heeft mogen ontvangen!

Dit verhaal is geschreven door onze stagiair Bonita van Hees