Veel verhalen achter onze hulpvragen zijn aangrijpend. Soms komt er een hulpvraag binnen waarbij iedereen aanvoelt hier is gelijk actie nodig. Zo ook deze hulpvrager. Mevrouw H is een alleenstaande moeder van een 6-jarige zoon met een beperking. Mevrouw heeft borstkanker en ondergaat behandelingen en operaties voor borstkanker. Alsof dit nog niet erg genoeg is gaat de douche kapot. Mevrouw reageert op een marktplaatsadvertentie van een klusjesman en spaart geld om hem te kunnen betalen. Na een dag klussen komt de klusjesman niet meer opdagen en blijft mevrouw achter in de chaos. Geen geld meer, geen douche meer en de wond kan na de operaties niet verzorgt worden.

De volgende operatie van mevrouw staat gepland en de zorgen worden steeds groter. Met spoed zetten we deze hulpvraag op Linkedin en benaderen we een aantal partners. Op vrijdagmiddag laat Amanda van Constructif weten dat zij mee wil denken. Ook Paul van Dorp van Van Dorp Rotterdam reageert. Samen spreken zij af dat ze het werk verdelen en snel ingrijpen. Maandag hoort mevrouw H. dat haar operatie is vervroegd en dat ze de volgende dag naar het ziekenhuis moet. We spreken af dat woensdag Constructif en Van Dorp langskomen om een plan van aanpak te maken. Ze werken heel hard en met hun hart en vrijdag is het gewoon zo ver… De badkamer is gemaakt!! Mevrouw H. is zo ontzettend blij en dankbaar. Wij zijn er als team stil van. De snelheid, vriendelijkheid en creativiteit van deze bedrijven is ongekend.

Ontzettend bedankt Constructif & Van Dorp Rotterdam voor deze waanzinnig mooie inzet! Wat een verschil hebben jullie gemaakt!!

Mevr H.:’’Dankjewel en de heren zijn geweest vandaag voor m’n badkamer ben zo blij, tranen in mn ogen!’’